FAQ

| Postat i: FAQ, Frågor & Svar

På vilka sociala medier finns du?
Jag finns nästan överallt, tro mig. Facebook, Twitter (har ett personligt också som heter CAROLINA747), Emocore, Instagram, The Sims 3.se, Dayviews, Simblr.

Vad betyder CC? 
CC betyder Custom Content (anpassat innehåll) och är ALLT du själv lägger till i spelet. Oavsett om det är ifrån Exchange, galleriet eller någon skapare.

Vad är CAS?
CAS är förkortning för Create a Sim (Skapa en Sim) och är alltså den del i spelet där du skapar dina simmar.

Använder du sliders när du skapar dina simmar i The Sims 3? 
Ja, det gör jag. Du hittar dem [här].

Vart hittar man simmar du själv gjort? 
Du hittar dem [i den här kategorin].

Kommer jag få virus om jag laddar ner CC?
Jag kan inte lova något, men om du har ett virusprogram lär du inte få några virus. 

Vilka sims har du? 
Alla. Utom något enstaka prylpaket.

Vilket expansionspaket eller prylpaket är din favorit och varför? 
Mitt favoritexpansionpack i The Sims 3 måste vara Universitetsliv eller Leva Livet. Det är för att de är de mest verklighetstrogna och passar mig och mitt spelande allra bäst. Jag har ingen direkt favorit bland prylpaketen... Sovrum & Badrum är nog det bästa isåfall.

Hur tar jag bilder i mitt spel?
Du kan använda tangenten "C" för att ta ett foto. I The Sims 3 kan du styra vinklar och liknande kan du trycka på tab-tangenten, den ligger oftast ovanför caps lock. För att vinkla bilden kan du hålla in SHIFT + A eller D. Du kan också göra print screens om du nu skulle vilja det.

Hur redigerar du dina screenshots, och i vilket program?
Jag redigerar oftast mina bilder i ett program som heter Gimp. Jag höjer kurvorna, ändrar ljusstyrka och kontrast och ibland suddar jag ut objekt jag inte vill ska synas lika mycket, träd tillexempel. Så får man mer fokus på simmarna om det skulle vara det som jag vill ska synas. Jag har gjort en jäkligt simpel guide [som du hittar här].

Hur får du den gröna diamanten att försvinna när du fotar i The Sims 3?
Jag använder mig av "fusket" HideHeadlineEffects on. Då försvinner alla tankebubblor, den gröna plumboben osv.

Har du många buggar i ditt spel eftersom du laddar ner så mycket?
Jag har inga cc-buggar i mitt spel, jag är väldigt noga med vad jag laddar ner. Om jag någon gång upptäcker en bugg bland mitt custom content så raderar jag det direkt och ser till att jag inte tipsar någon om det eller att det är med i det jag delar med mig av till andra. Sedan har jag en ganska kraftfull dator vilket bidrar till att mitt spel klarar av mycket nedladdat som annars kan göra att spelet går lite trögare.

Vilka mods använder du dig av? 
Jag har skrivit ett inlägg om det [här].

Hur får du dina simmar nakna, att de inte har massa censur på sig? 
Hänvisar dig till länken ovan, till inlägget om mina mods.

Hur gör du så att spädbarnen inte ligger i de där "säckarna" i The Sims 3?
Jag har gjort ett inlägg om det, eller rättare sagt vart du kan ladda ner det. Det är ett mod som gör att din nyfödda bebis slumpvis får dessa kläder. [Här hittar du inlägget].

Vad spelar du på för dator? Du har så bra grafik. 
Jag spelar på [denna dator]. Det är egentligen min pojkväns dator. Eftersom han också har en stationär dator så gör det ingenting att jag använder hans laptop. I The Sims 3 har jag nästan all grafik på max. Denna laptop är speciellt gjord för att det ska vara bra spelprestanda. Jag spelar även mycket WoW på denna dator.

- Frågor om expansionpack eller prylpaket

The Sims 3 Universitetsliv: 

Hur byter man ämne när man är på universitetet? 
Du måste helt enkelt läsa klart den termin du är på och sedan bara ansöka på nytt, som du gjorde första gången ELLER om du inte är nöjd med det du valde första gången så måste du hoppa av, åka hem och ansöka på nytt! Man kan som inte lägga till ett nytt ämne utan måste läsa klart ett först eller hoppa av och börja om med ett nytt. :)

- Frågor om buggar i spelet

Om jag avinstallerar mina spel, kommer mina sparade familjer och nedladdade saker försvinna då?
NEJ INTE OM DU VÄLJER ATT HA KVAR DEM. Jag vet inte hur många gånger jag får denna fråga om dagen! När du avinstallerar ett spel så kommer det upp ett alternativ som frågar dig om du vill ha kvar dina sparade spel och custom content. Men om du känner dig osäker kan du ju bara [säkerhetskopiera dina filer innan du ominstallerar!] 



Simsti - The Sims 3 blogg

Jag redigerar också mina bilder i Gimp, men jag kan inte ladda upp dem på bloggen sen. När jag klickar på bilderna i "Utforskaren" så öppnas Gimp, hur gör du för att ladda upp bilden på bloggen? :)

Svar: Du måste exportera dem! Det måste man ofta i alla redigeringsprogram. När du gör det måste du gå i menyn Arkiv -> och "Exportera" eller "Exportera till..."
Simsing.blogg.se - En blogg om The Sims 3

L

Men det är ju helt sjukt onödigt och köpa badrums-lyx, utomhus-lyx eller vad fan dom heter när man kan ladda ner möbler gratis :s får jag fråga vrf man lägger pengar på sånt?

Svar: Haha, ja så tyckte faktiskt jag också först! Men jag är en samlare, kan man ju säga, jag har i stort sett haft alla The Sims genom tiderna. Sen så tycker jag inte att det man laddar ner gratis har lika bra kvalla eller vad man ska säga. Sen då jag fick prylpaketen för 25kr styck så tyckte jag inte att det var så dyrt! ;)
Simsing.blogg.se - En blogg om The Sims 3

misan

hur fick du paketen så BILLIGT????

Svar: Jag fick mina prylpaket så billigt när CDON.se hade ett riktigt bra specialerbjudande, sen fick jag även fraktfritt och ännu mer rabatt eftersom att jag är student och har ett mecenat-kort! :)
Simsing.blogg.se - En blogg om The Sims 3

misan

var bor du? Du är så cool!

Svar: Jag bor högt upp i Norrland, du kan kolla mer på min personliga blogg (railroad.blogg.se) om du vill veta mer om mig bakom skärmen.. haha. :)
Simsing.blogg.se - En blogg om The Sims 3

misan

Okej :)

Aimee

Hej hej, jag har en fråga:

Du vet när man ska ladda ned (glömt bort vad det heter). Men den gör så att ens simmar kan posera. Jo jag hittar inte download knappen. Det står en download knapp men det var bara reklam. Skulle du kunna göra ett inlägg där du visar hur man istrallerar?
tack på förhand!
Aimee:)

Anonym

Vad händer om man tar bort cc från mods-mappen om man har använt det i spelet innan? Simmen blir väl inte konstigt eller så? Vill nämligen ta bort lite CAS-saker jag nästan aldrig använder.

Svar: Nej men det innehållet ersätts med sådant som inte är nedladdat. :)
"Kaka"



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?