Hur jag redigerar mina bilder i GIMP

| Postat i: Frågor & Svar, Guider
 


misan

BÄSTA INLÄGGET NÅGONSIN! Jag har elements 11 och gimp men jag visste inte vilket "knapp" jag skulle trycka för att ljusa upp bilden :DDDD


Borde inte vara så svårt att hitta i elments...
Din blogg, jag vet inte hur jag klarade mig utan den du är min förebild, både IRL och i sims/bloggandet!

Svar: Oj, men tack vad glad jag blir! ;_; <3 Elements är nästan samma sak, jag har jobbat mycket med det programmet eftersom att jag går en mediautbildning! :)
Simsing.blogg.se - En blogg om The Sims 3

misan

kan du visa något från din utbildningmojsemoj?

Svar: Nja, vad menar du? :D Jag går Media-samhälls andra året på gymnasiet bara :)
Simsing.blogg.se - En blogg om The Sims 3

Misan

Jo men något måste du ju göra där ;) jag är verkligen jätte nyfiken på vad man gör i den skolan för media:)
Är det kul att du går i universitet samtidigt som
Det EP:et kom ut?

Svar: Jag går ju inte på universitetet, jag går ju gymnasiet! Stor skillnad :) Det är ju väldigt olika från program till program, och skola till skola. Jag har en skolhemsida och en personlig blogg (där bloggar jag dock inte så mycket). Så du kan kolla där: http://kinnisen.wix.com/carolinabackstrom#!schoolprojects/cl3g http://railroad.blogg.se/
Simsing.blogg.se - En blogg om The Sims 3

montesims

Så brukar jag också göra, och lite andra småsaker. Men en sak jag gillar lite extra mycket på dina bilder, är vissa när du liksom.. ser ut att lagt till extra-effekter. Till exempel:
http://simsing.blogg.se/2013/march/evans-lizette-flyttar-in.html#comment
- Bilden längst ner

http://simsing.blogg.se/2013/february/evans-vild-skordefest.html#comment

Dina bilder ser alltid så fräscha och fina ut! Älskar dem!
Så min fråga blir så här; Hur gör du?

Själv har jag Elements 10. :)

Svar: När jag använder just de effekter du har länkat så har jag använt mig av http://pixlr.com/o-matic/ :D
Simsing.blogg.se - En blogg om The Sims 3

Ida

Hej! Gör du 800px i bredd eller höjd eller både oc?

Svar: 800px breda :)
Simsing.blogg.se - En blogg om The Sims 3

disa

hej... Jag läste mina gamla kommentarer hehe (misan) och jag var aningen stalkig förlåt...
Jätte fint inlägg, googlade på hur man redigerar sims bilder så kommer detta upp :D
Varför förminskar man bilden? Är det för att den "går utanför ramen" , laddas fortare eller allmänt snyggt med likadana bilder?
Varför plattar du till bilden innan du sparar den? På min funkar det ändå när man sparar den som JPEG.

Svar: Hejhej! Man förminskar bilden for all the reasons ju just said. Det blir helt enkelt bättre kvalité och jag har min bloggs inläggsstorlek på 800px. Jag plattar bara till den om jag använt mig av flera lager, inte annars. :)
"Kaka"

Wimse

Gud vad kul med en sådanhär video :D

Jättebra tips som jag nog kommer att använda mig av ;D

Wimse ♥

Svar: Vad kul att du tycker det, tack så mycket! Länka gärna exempel sedan, alltid kul att se andras bilder :D
"Kaka"

Simsstar

Jag använder också gimp! Har försökt hitta hur man gör bilderna ljusare i EVIGHETER. Äntligen! Kommer börja använda mig av det på min blogg. Tack för guiden!;)

Svar: Vad kul att det här kunde hjälpa dig! Ser fram emot att se dina bilder. Skriv gärna när du lagt upp några så ska jag kika!
"Kaka"



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?