Ladda ner RAR-filer & hur man laddar ner från MediaFire

| Postat i: Guider
I detta inlägg använder jag mig av WinRar och MediaFire. Ladda ner WinRar här.

1. Välj det objekt du vill ladda ner. Eftersom att en läsare bad om specifikt detta, så väljer jag Jack Daniels Top


2. Leta efter nedladdningslänken. Jag väljer alltid MediaFire om det finns tillgängligt.


3. Vänta några sekunder tills detta kommer upp i hörnet, klicka sedan på det. "Skippa Annonsen".


4. Leta efter den gröna downloadsknappen. När du klickar på den kommer filen ladda ner. 

5. Gå sedan till den mappen du sparar Hämtade Filer i. Nu använder jag mig av WinRar! Högerklicka på filen du vill packa upp och tryck på "Extract Here". Detta gör jag gför att det är enklast eftersom att jag ofta vill flytta filerna sedan. När du har "Extract Here" kommer filerna upp och det är bara för dig att installera dem.


Disa

jag använder internet explorer (9 tror jag) och då när jag laddar ner så kommer det upp en liten "vill du spara eller öppna/köra filen?" när jag tryckt på download. Så då kommer man direkt till winRar!

ps. jag tar också alltid mediafire, det känns bäst på ngt vis

Svar: Oj, måste bara säga att Internet Explorer är den allra osäkraste och sämsta webbläsaren! Om du inte har ett virusprogram installerat så tycker jag att du ska byta webbläsare till Mozilla Firefox eller Google Chrome. Du får självklart fortsätta använda IE9 om du vill dock, men gav dig bara ett tips. :)
Simsing.blogg.se - En blogg om The Sims

Misan

OJJ men hur kommer det sej? Har google chrome inbyggt skydds då eller...?
För jag använde det förut men den hatade bloggplatsen, både att blogga å att läsa andras

Svar: IE är ju den webbläsare alla har från början, vilket gör att det är den som hackare och liknande satsar på att förstöra. Många - nästan alla rekommenderar att IE-användare att byta webbläsare. Om du googlar hittar du många orsaker, artiklar och liknande. För mig fungerar Chrome eller Firefox bäst och jag har aldrig haft problem med att läsa bloggar eller blogga själv. För mig så går Chrome allra snabbast att använda :D
Simsing aka. Kaka

Sara, Simsdeluxe

Svar: Jo, jag vet. haha! Men tycker det är så fult med "webblogg".. Har haft det tidigare på en privat blogg. :) Men funderar ju på att köpa ".se" domän där så då spelar det ingen roll. Tack för tipset!

misan

Nu använder jag det :) för jag avinstallerade det aldrig förut

Klara

Okej, alltså jag klarade så långt som du skrev men när jag klickat på extract to så hände det ingenting...är det menienen att jag ska göra något själv eller vad? Men tack för guiden!

Svar: När du trycker på Extract Here kommer en ny fil skapas, en mapp typ. Leta efter den.
Simsing aka. Kaka

misan

Hejsan! När jag laddar ner filer från medifire nu i google chrome så behöver jag inte gå in i hämtade filer, det räcker att jag klickar på ladda ner och så kommer en liten sak upp och WinRar öppnas så gott som automatiskt. :)

Plumbobsims/Josefine

Jag brukar bara dubbelklicka på winrar"mappen" och sedan dra ut innehållet på skrivbordet typ :D

sims3saga

Jätte bra förklarat! Bra blogg! ;)

misan

hejsan är du medlem på simsforum.se?

Svar: Ja, det är jag! Jag heter Carolina747 där.
Simsing aka. Kaka

anonym

nu när jag ska ladda ned WinRAR , så står det att man får testa det 40dagar gratis sedan kostar det?

Svar: Jag har då haft mitt i flera år, vet flera andra som också haft det.. Det har aldrig kostat för mig och jag har som sagt haft det hur länge som helst! :)
Simsing aka. Kaka



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?