TS4: Lockwood - Stökigt hus

| Postat i: TS4: Familjen Lockwood

Morgonen därpå sitter Dixon vid köksbordet och gör helgens läxor, det må bara vara lördag men han gillar inte att skjuta upp dem till sista sekund. Mason lagar någon sorts fiskrätt till frukost, han kan det mesta i och med sina höga färdigheter inom matlagning. Snart har han bemästrat matlagning.


Både Ariana och Mason har varsitt heltidsjobb samt en son att ta hand om. Därför har huset blivit så otroligt stökigt och inte blivit ordentligt städat på säkert tre veckor... i och med det har de bestämt sig för att anlita ett hembiträde som kommer och städar lite då och då! 

Just den här helgen händer det inte så mycket för familjen Lockwood/King. Dixon har varit ute och lekt i familjens klätterställning och övat på sin motorik och Ariana och Dixon har ska slå på en film. 


Emelie

Tack för svaret! Dessvärre får jag fortfarande inte rätt på det...

Angående the sims 3:
Nr 1: Om jag har en familj Nilsson som jag inte spelat på ett tag, hur gör jag då för att kunna spela familjen Nilsson igen? Hittar ej familjen på "listan"...
Nr 2: Om familjen Lundgrens barn flyttar ut, hur gör jag då för att kunna spela barnet som flyttar ut?
En familjs dotter flyttade hemifrån, valde att ej aktivera henne just då (ville spela vidare resten av familjen), men hittade ej dottern igen..

Angående the sims 4:
Är det sant att småbarn inte finns ? Hörde något liknande...

Hälsningar Emelie

Svar: 1. Listan? Om du har gjort ett nytt spel bör du hitta dem. Annars har du förmodligen sparat över filen. 2. Vill du spela på barnet så väljer du det bara som aktivt hushåll när du flyttar ut det. 3. Ja, det är sant. Det finns inga småbarn i The Sims 4.
"Kaka"

LIlla sims älskaren

åå blir så otroligt glad när du updaterar så ofta nu!! Älskar verkligen din blogg Kaka!! och så kul med dina Let`s plays! : )

Svar: Åh, sååå roligt att höra. Tack så mycket!
"Kaka"

emelie

Fast när jag startar spelet och ska spela så kommer där upp olika familjer jag har spelat innan. Men har jag inte spelat 1 familj så kommer inte den familjen upp längre.
Har bara sparat mitt spel som jag brukar.

Svar: Förstår inte riktigt hur det är du menar, har familjen bara försvunnit från menyn? Du har inte bytt aktivt hushåll eller så? :)
"Kaka"

Anonym

Haha svårt och förklara! Men när du börjar spela the sims 3 INNAN du väljer vilken familj du ska spela, hur ser det då ut för dig? För mig kommer där upp en massa olika hushåll som jag har spelat innan. Men om jag t.ex. har ett hushåll som heter Nilsson och ej spelat denna på ett tag, så kommer ej det hushållet upp, precis som det har försvunnit för jag ej har spelat just det hushållet på ett tag.
Förstår du hur jag menar nu?

Svar: Jo, jag tror det. Det ser ut som så att mina tidigare spelade familjer finns där, som det ska helt enkelt. Man kan ju bläddra åt sidorna också, om du inte gjort det. Mina försvinner inte efter ett tag, så länge jag inte rört sparfilerna så finns de kvar. Är du säker på att du inte bytt aktivt hushåll eller sparat över filen med ny familj? Det finns ingen annan förklaring till problemet, om du inte raderat sparfilen från mappen vill säga.
"Kaka"



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?