The Sims 4 Vildmarken

| Postat i: Nyheter, The Sims 4
Har ni hängt med i svängarna och sett att det kommer ut ett tilläggspaket till The Sims 4? Inte? Nej, inte jag heller. Jag har sett det någon gång på facebook eller tumblr men inte brytt mig så mycket mer. Nu tänkte jag iallafall gå igenom det vi vet i nuläget, om det är någon som är intresserad. 

I december någon gång kom nyheten om det första tillägget till The Sims 4. Ett såkallat Game Pack. Vad jag har förstått är ett Game Pack ungefär som ett prylpaket, fast med lite mer innehåll såsom interaktioner och en ny värld. 
 

- De har lovat oss en helt ny värld som får namnet Granite Falls. Vad jag har förstått kommer detta fungera som en resedestination/semesterplats. Där kommer det finnas lite olika delar, såsom the campground, Granite Falls National Park och en hemlig tomt (typ som Sylvan Glade). 

- Man ska kunna campa i tält eller ha möjlighet att hyra en hel stuga. Det ska även finnas ställen där du kan köpa vissa grejer som är nödvändiga när man är ute i naturen. 
 
 
- Nya gruppinteraktioner! Nu ska man kunna grilla runt en eld, sjunga massa kampsånger och spela det där när man kaster hästskor, ni vet. 

- Ny ambition som kommer att fokusera på detta med växter, insekter, fiskar och liknande. Allt som har med naturen att göra helt enkelt. Det kommer alltså att finnas nya växter och insekter att samla! Insekterna kommer även kunna bita dina simmar, det kommer sedan att klia och vissa kommer att bli allergiska. 



Så vad tycker ni så långt? Är ni taggade på detta gamepack? Jag själv var inte så positiv i början men jag måste erkänna att jag faktiskt gillar idén. 



Alex Sims

Jag tycker detta gamepack kommer bli mysigt för en sims familj, eller vänner. Jag kommer ha nytta av detta gamepack :)

Svar: Ja, jag känner samma! I början var jag ytterst ointresserad men nu är jag faktiskt väldigt taggad!
"Kaka"

AnnaSims

Älskar själva idén, speciellt nu när simmarna i TS4 är så sociala. Dock vet jag inte riktigt om det är värtt priset, drygt 200 kr läste jag på deras hemsida. Skulle digga det om det var gratis haha ;)

Svar: Ja, det brukar ju oftast vara väldigt dyrt... självklart vill man ju ha det gratis, haha! Men jag kommer köpa det oavsett pris. Dels för bloggen och youtube men även för att jag faktiskt vill ha det :D
"Kaka"

thesimslife

Gillar idén! Men vet inte om de kommer vara värt att köpa.. återstår att se.. är ju typ en nörd så slutar väl att jag kanske köper den ändå... hehe

Svar: Ja, jag kommer i alla fall göra någon typ av recension eller "vad jag tycker om..."-inlägg så det är bara att kika in då så kanske du får lite mer info ;)
"Kaka"

Simon Lundgren

Jag såg att detta skulle komma ut genom startskärmen på The Sims 4, verkar riktigt intressant om jag får säga det själv. Hoppas att de tar med något typ som de hade i 3:an om att man kunde ha skolaktiviteten Scouting.

Svar: Ja, visst låter det intressant! Och ja, det skulle vara riktigt bra med den aktiviteten.
"Kaka"

SimsCandoris

Hej! Hittade hit via sims-community-forumet :)

Bra skrivet! Oooh, jag blev lite glad av det här inlägget alltså. Jag skrev själv ett inlägg om vad jag har för förväntningar på spelpaketet och hade också uppfattningen att det mest liknar ett prylpaket men med lite mer spelfunktioner. Men jag trodde inte att den där världen skulle bli en hel värld. Om det är en hel värld liknar det ju mer ett expansionspaket än ett prylpaket. Ny värld, nya interaktioner, nya ambitioner, nya prylar...... ja, vad är skillnaden mellan expansionspaket och spelpaket, annat än namnet liksom? Blir smått förvirrad. Men snart får vi ju veta ^^

Jag fattar bara inte varför de inte kan komma ut med releasedatum och pris i god tid. Eller information över huvud taget. Tror det är deras sätt att arbeta; låta fansen göra PR istället för att betala för att nå ut till kunderna....

Svar: Nämen hej på dig! :D Jag ska kolla in ditt inlägg! Vad jag har förstått så kommer det att bli en ny värld... eller stad, stadsdel... vad det nu heter i The Sims 4. Vad jag läst kommer det att fungera som ett ställe dit simmarna kan resa men inte bosätta sig i, om det stämmer vet jag inte helt säkert eftersom att de inte gett oss mycket information. Det verkar vara så att detta är något sorts mellanting mellan pryl- & expansionspaket. Och ja, jag förstår inte heller varför de knappt berättat något... till och med engelska spelare klagar på för lite info!
"Kaka"

Zara

Hur hittar man gräshoppor i Sims 4 vildmarken? Jag skulle göra något shampoo mot loppor stod det eller nåt...

Svar: Är du helt säker på att det var gräshoppor? Jag har nämligen inte sett några sådana i spelet. :o
"Kaka"



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?