The Sims 4 Legacy Regler

| Postat i: Guider
Många av er är säkert bekanta med The Legacy Challenge. Den utmaningen har existerat ungefär så länge som hela spelserien har funnits. Detta är en utmaning jag själv finner väldigt rolig och en av dem som jag jämt prövar på. Jag tänkte nu att jag skulle gå igenom reglerna för The Sims 4 med er. 


- När du ska spela legacy bör det första du gör vara att starta ett nytt spel. Skapa en sim du vill ska föra generationerna vidare, du får ha vilka ambitioner och egenskaper du vill! Den enda regel som finns i just detta steg är att din sim ska vara ungdom och den enda i hushållet. 

- Det du nu måste göra är att flytta din sim till en alldeles tom tomt. Sen ska du gå tillbaka till kartan, välja "Flytta hushåll", leta efter en 50x50-tomt och vräk den om det redan är en byggnad på den. Nu bör tomten kosta 10.000$, det är här din sim ska bo. Nu måste du köpa "Knight of the Octagon Table"-dekorationen och lägga den i din sims katalog. Den kostar 8.200$ och kommer därmed lämna din sim med en liten summa pengar. Den dekorationen måste vara där under hela utmaningen, detta är för att din familj ska ha lite pengar till en början.

- Något som är "nytt" med The Sims 4 legacy challenge är Succession Laws. Dessa regler finns för att göra det hela lite svårare och för att man ska gå lite variation. Jag älskar denna idé. Läs mer om dessa [här]



Nu kommer vi till reglerna när man väl spelar! 

- Inga fusk är tillåtna
- Du får ej starta om spelet osparat om något tråkigt händer, dvs sim dör vid brand eller liknande. Det räknas som fusk och är ej tillåtet. 
- Du får endast flytta in simmar som ska föra generationen vidare, dvs en partner. Inga rumskamrater eller liknande är tillåtna.
- Alla simmar utom din arvinge får flytta ut. Men när de väl flyttat ut får de ej komma tillbaka. 
- Du får aldrig flytta från den tomt du startat på. Självklart får du bygga och fixa tomten hur du vill, men får aldrig flytta därifrån. 
- Simmarnas livslängd måste vara inställt på Normal. Dina simmar får använda ungdoms-elixiret samt mjölka koplantan EN GÅNG under sin livstid. 
- Du får ej ändra din sims pågående ambition förrän hen avklarat den helt. 


Jag vet att jag inte är den bästa på att förklara, därför tycker jag att ni bör kolla in dessa sidor för att lättare förstå vad en legacy challenge i The Sims 4 innebär: Kolla denna video av Pinstar - Läs reglerna här - Läs om succession laws - Läs om gameplayrules - Läs om poäng (jag använder mig ej av dem) - Random trait generator - The Sims 4 Legacy Challenge FAQ


Violassims

åh vad skoj! Hoppas du ska göra en LP av det :D

Svar: That was exactly my thought, haha! Vill helst börja nu men har tidsinställda Lockwoodinlägg till februari och då blir det så knasigt...
"Kaka"

Sara

Har försökt att spela denna Challengen men inte helt lätt att förstå alla reglerna osv då där är engelska ord jag inte förstår & att ta google translate är ingen höjdare :P Blir fel i meningarna osv.. Kan du möjligtvis försöka översätta med enklare ord på svenska?

Svar: Ja, absolut! Jag älskar engelska så ;) Kan du specificera lite mer vad det är du vill jag ska översätta? :)
"Kaka"

starsims

ja jag känner exakt som kommentaren från "sara" ! jag försökte med google translate men det blev fel därför önskade jag detta inlägget! Och nu förstår jag mer. Tack!

Svar: Vad bra! Bara att kommentera om det är något mer ni behöver hjälp med.
"Kaka"



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?