Hur man installerar custom content och mods i The Sims 4

| Postat i: Guider
Innan du börjar följa denna guide kan du behöva ett program som kan packa upp zip/rar-filer. Jag använder mig av WinRar - andra exempel på detta är 7-zip, WinZip eller Zipeg. WinRar är dock det program flest använder och det jag finner bäst. Jag har redan en guide om hur man packar upp RAR-filer, var vänlig läs den sista punkten i den guiden om du ej vet hur man gör. 


1. Börja med att lokalisera din The Sims 4 mapp. Vanligtvis är den under 'Användare > Bibliotek > Mina Dokument > Electronic Arts > The Sims 4'. Här ska du ha en mapp som heter 'Mods' - det är här du ska lägga dina packagesfiler, det vill säga det du laddat ner. 

2. Sen är det bara att skapa mappar för att hålla lite ordning. Observera att du endast kan ha en undermapp till 'Mods'-mappen! Annars kommer ditt innehåll ej synas i spelet. Observera även att du ej får radera filen som heter 'Resource.cfg'.



1. Hitta något du vill ladda ner. Jag tog detta hår från The Sims Resource som exempel. Tryck på download (översätts till ladda ner på svenska)

2. Du hittar ditt objekt i ditt 'downloads'-mapp på datorn. Nu är det bara att du drar över, kopierar eller klipper ut detta objekt till din 'mods'-mapp. 

SÅ! Så enkelt är det att installera custom content, nedladdade objekt eller mods i The Sims 4. Är det något jag har förklarat dåligt, missat att berätta eller något ni inte förstår... lämna en kommentar så hjälper jag er. 


SimZims

Funkar nedladdade CAS grejer även till demon? Såg att det i demo-mappen fanns en modsmapp också nämligen

Svar: Jo, det är samma saker som gäller där. :)
"Kaka"

Marina

Hej, men om man vill ladda ner möbler då? Ska det i någon speciell mapp? För hus och sims gubbar man laddar ner ska ju i nån mapp som heter Tray.. :O tacksam för svar!
Marina

Svar: Möbler och liknande ska i mappen som heter mods. Hus & simmar kan du ju ladda ner via galleriet. :)
"Kaka"

Chanelle

Jag har gjort exakt som i beskrivningen i inlägget. Med det funkar inte. Kan det ha något att göra med att jag har ett nerladdat sims 4 från början?

Svar: Kanske det.. Nedladdat är ej att rekommendera. Köp det hellre. Men jag kan inte garantera om det är det som strular till det. Ska kolla upp det. :)
"Kaka"

Emma

Hej!
När jag laddar hem typ hår från det du rekomenderat på "nerladdningstips" så får jag in håret och så i simset,men när jag använder det så är alla hår jag laddat hem buggat,det är blått i simmens stillbild och själva färgen när simmen rör sig är konstig.
Varför,vad gör jag för fel?

Svar: Du gör ingenting fel! Det är din dator som tyvärr inte klarar av dem då :)
"Kaka"

lollo

Det ser inte likadant ut för mig! Jag fattar ingenting. Jag har laddat ned winrar, laddat ner ett föremål och sedan så fattar jag ingenting.

Svar: Har du Windows 7? :)
"Kaka"

Lollo

(Som svar för kommentaren ovan)
Nej har Windows 8! :)

Lollo

Nevermind. Jag kom på det!

Svar: Vad bra!
"Kaka"

Eila

Tack så mkt för detta, jag har försökt installera saker jättemånga gånger innan men jag hade inte förstått att man skulle fixa med filerna.. :l
Tack tack tack <3333

Svar: Vad roligt att jag kunde hjälpa dig! :D
"Kaka"

LIlla sims älskaren

Jag förstår inte. Jag har ingen downloads mapp i min the sims 4 mapp. Det jag laddar ner hamnar direkt i mods mappen. Men hur får jag in det i spelet. Jag laddade ner ett hår från samma skapare som du laddade ner håret på bilden av. Och jag har winrar men fattar inte. Det håret var väl inte packat?

Svar: Downloadsmappen är ej i The Sims 4-mappen, men du ska dra dem till mods-mappen.
"Kaka"

LIlla sims älskaren

Vänta det kanske löste sig nu. Får återkomma. Tack för inlägget

MAJBLOMMAN

Jag hittar inte downloads filen i min dator. HAR JAG GJORT FEL?
Tacksam för svar!
// MAJBLOMMAN

Svar: Har du Windows 7?
"Kaka"

Hilda

Om det är något man vill ta bort är det bara att ta bort filen då eller hur gör man för att avinstallera?

Svar: Det är bara att radera filen! :)
"Kaka"

LIlla sims älskaren

Hej igen :). Jag har laddat ner ett hus från the sims resorce (stav). Jag har lagt den i modsmappen. Men vart hittar jag den i spelet?

Svar: Är det en tomt måste du lägga den i library :)
"Kaka"

LIlla sims älskaren

Okej tack. Är det samma sak med möbler?

Svar: Nej, de läggs så som jag visar i inlägget! :)
"Kaka"

hanna

jag har laddat ner ett hus och vet ej vart jag hittar det i spelet. du skrev att det skulle läggas i library. är det inne i the sims 4 mappen du menar då? för jag har ingen mapp där som heter library. :)

Svar: Oj, förlåt! Jag menade mappen "Tray"!
"Kaka"

LIlla sims älskaren

men möblerna kommer inte med i spelet. Funkar det kanske inte om man har en mapp i en mapp i modsmappen?

Svar: Är det ett hus med nedladdade möbler så måste du ladda ner dem separat och lägga dem i mods.
"Kaka"

hanna

jag la tomten jag ladda ner i tray men finner den fortfarande inte i spelet. vart lägger tomten sig? i mitt galleri inne i spelet.

du skrev att möbler ska separeras med huset. hur vet jag vad som är möbler och vad som är huset i det jag laddat ner? tack för alla de bra svaren du har!!

hejhej

jag har gjort som du har sagt men det kommer ändå inte in på simset...
hur gör jag?

Svar: In på simset? Hur menar du?
"Kaka"

Anonym

Jag har laddat ner det jag vill ha, sen drog jag över det till "mods" men det kommer ändå inte in till spelet. Gör jag fel eller är det min datorn som det inte går att göra så med?

Svar: Har du Windows 7, eller? :)
"Kaka"

Emelie

Hej! Jag har gjort detta på min andra dator men på den blev håren konstiga i sjlva spelat och nu tänkte ja försöka på min andra dator med jag kan inte hitta mappen som heter '' elecronic arts'' förstår ej varför? hjälp:/ hittade ju den hur lätt som helst på min andra dator ..

Svar: Vad har du för operativsystem?
"Kaka"

Zandra

Hej! Alltså jag har världens problem med detta.. Kan väll tillägga att det är en Mac jag spelar på också. Vill så gärna ha nya frisyrer och kläder men alltså inget funkar! Blir så ledsen :( Jag har liksom kollat på det där med hur man packar upp RAR-filer och har laddat ner WinZip, men när jag väl ska packa upp filen så finns det ingen "extract here" som det står för dig, så vet inte vad jag ska göra för att installera dom. Sen när jag gör så som det står i denna guide när man ska dra filerna till Mods-mappen så öppnas de inte i spelet. Och det hjälper inte att starta om spelet heller. Alltså snälla, vet du vad som är fel? Vill så gärna ladda ner saker till TS4 :(

Svar: Hmm... måste kolla upp det isåfall... har ingen erfarenhet av The Sims 4 på mac :)
"Kaka"

Harley

När jag ska öppna så står det bra error. Vad är felet?

Svar: Menar du filen du ska öppna?
"Kaka"

Anonym

Hur gör man om man har Windows 8 och ska ladda ner? Kommer upp en sida som man måste öppna med internet men funkar inte :/

Svar: Hmm... måste kolla upp det! Jag har inga erfarenheter av Windows 8 tyvärr.
"Kaka"

Fanny

vad menar du med undermappar, att det endast får vara en? du har ju massor av mappar när du klickar in på "mods". Förstår inte

Svar: Ja, jag har flera mappar men inte fler mappar i de mapparna. Du kan alltså ha så många mappar du vill i mods mappen, men inte mappar i de mapparna.
"Kaka"

Bella

JAg hade ingen mapp som hette "mods", så jag gjorde den istället. Funkar det också?

Svar: Ja!
"Kaka"

Angelika

Hej! Har laddat ner en tvättmaskin och lagt den till mods mappen men den kommer inte till spelet. Varför? :)

Svar: Är det en mod du laddat ner då? Eller ett objekt? :)
"Kaka"

Angelika

Ett objekt :)

Svar: Vart är det du har laddat ner den ifrån? :)
"Kaka"

Angelika

http://melinssimsworld.blogspot.se/2015/02/simple-laundry-room.html

Angelika

Hittade tvättmaskinen i spelet, men blev lite besviken att man inte kan använda den :'( Stämmer det eller är det något som gått fel?

Svar: Det finns inga tvättmaskiner i The Sims 4, och har du några är det förmodligen nedladdat. De går ej att använda. :)
"Kaka"

...

Jag kan inte ladda ner, har windows 7 och det står att nerladdningen inte stödjer det.... Så störande pga av att jag kunde ladda ner allt på min gamla dator. Fast jag hade windows 7!:(

Svar: Det är inte Windows 7 det beror på då. Vad är det du försöker ladda ner, och vartifrån? Har du ett upp-packningsprogram, så som WinRar eller liknande?
"Kaka"

Jonna

Hej, jag har laddat ner och placerat alla filer i Mods-mappen. Kläderna å allt blottas inte i spelet. Jag har Windows 7. Någon idé på en lösning?

Svar: Hm... har du mappar i själva mods-mappen? Om du inte har kodat om det så kan det bero på det, då kan man som sagt inte ha några undermappar. :)
"Kaka"

Anonym

Jag kan inte ladda ner cc. Jag har kollat på så många totorials.Jag har WinRar, JAg laddar ner någonting drar package filen till mods men när jag öppnar spelet så finns inte de där. Jag testat starta om datorn, avinstallera spelet och installerat de igen. Det som förundrar mig mest är att det har fungerat förut, men jag valde att ta ut cc ur mitt spel och nu ville jag ha cc igen men det fungerar inte deet känns som om jag har försökt allt jag fuderar för att ringa och fråga deras kundtjänst snart om det inte fungerar..

Svar: Har du undermappar i mods-mappen? Kundtjänsten kan nog inte hjälpa dig eftersom att de ej har hand om material från tredje part.
"Kaka"

Anonym

Hej! Det var jag som skrev "Jag kan inte ladda ner cc. Jag har kollat på så många totorials.Jag har WinRar, JAg laddar ner någonting drar package filen till mods men när jag öppnar spelet så finns inte de där. Jag testat starta om datorn, avinstallera spelet och installerat de igen. Det som förundrar mig mest är att det har fungerat förut, men jag valde att ta ut cc ur mitt spel och nu ville jag ha cc igen men det fungerar inte deet känns som om jag har försökt allt jag fuderar för att ringa och fråga deras kundtjänst snart om det inte fungerar.. " Jo jag har mappar i mods mappen kan detta skapa problem? Om då undermappar betyder samma sak som mappar i mappar

Svar: Ja, mappar i mappar kan du inte ha om du inte kodar om resource-filen. :)
"Kaka"

Angelika

Hej!

Det var jag som skrev att jag inte kan öppna spelet när jag laddar ner saker. Läste igenom din guide igen men jag hittar ingen downloads-mapp. Hittar allt jag laddar ner i hämtade filer, det är väl samma sak? :) Och jag har windows 7...

Svar: Ja... det är samma. Jag har mitt Windows på engelska. :)
"Kaka"

Linnéa :)

jag har inte någon resouce mapp i mon dator??? vad ska jag göra??? svara så snabbt du kan jag är desperat!

Svar: Har du kollat rätt mapp? I The Sims 4'as mods-mapp. Den ska finnas där.
"Kaka"

Linnéa

hittar det inte! det finns ingen the sims 4 mapp!

Svar: Det går att göra en själv
"Kaka"

Linnéa :)

på min dator finns det ingen the sims 4 mods mapp??? snälla hjälp mig! :(

Svar: Det går att göra en själv
"Kaka"

Linda

Hej!
Jag har precis börjat ladda ner kläder osv till The Sims 4. Har gjort det tidigare men då till The Sims 3. Kläder, möbler ect var inga problem att installera till spelet. Men där emot husen, vart ska jag lägga in dom och vart hittar jag dom sen? :)

Mvh Linda.

Anonym

Jag har sims 4 och datorn är Windows 8.1 tror jag. Jag har laddat ner mods jag vill ha och dem ligger i mods mappen på sims spelet. Men inget av det hamnar i spelet. Laddade ner 7zip och har även resource.cfg men jag vet inte vad jag ska göra för att få in det i spelet. Hjälp!

Svar: Har du packat upp filerna? Det måste du göra...
"Kaka"

Olivia

Jag tänkte tillägga till er som har en mac som jag hur man laddar ner cc till den! :) Eftersom jag såg någon i kommentarerna som ej visste:
Som Kaka sa: hitta nånting du vill ladda ner som test, på the sims reosurce. Jag tipsar Stealthic, hon har bra hår och mitt första cc laddade jag ner hos henne. Fast innan du laddar ner så måste du ladda ner programmet Keka. Om du ej vet hur man gör, kan du säkert ta hjälp av en familjemedlem. Sök på keka och så laddar du ner det. Det ska kunna öppna dina package filer, så nu när du har Keka så trycker du på den gröna download knappen på det cc du vill ladda ner. Jag tipsar på att ladda ner ett hår. Nu får du vänta några sekunder, sen ska det komma upp nånting med "tack för att du ladda ner" eller något sånt och det ska vara en rund laddar knapp under. När den laddat färdigt så finns filen i hämtade filer om jag har rätt.. Du ska dubbelklicka på filen och det ska komma upp nånting med att du ska välja vad du vill ska öppna filen, välj Keka. Detta behöver du bara göra 1 gång. Nu kommer det skapa en extra fil av din cc, det ska stå zip på den. Högerklicka på din finder och välj: öppna ett nytt finder fönster. Nu går du till dokument - electronic arts - The sims 4 - Mods. Du kan göra som kaka sa att göra flera mappar i mods mappen för att hålla ordning eller inte. Ta iallafall från din första finder fönster och dra zip mappen till ditt andra finde fönster där mods mappen är öppen.
Jag vet inte om du behöve dubbelklicka på den igen när den är där inne men jag brukar göra det för annars brukar det inte komma in för mig.
Färdig!
Och förlåt för min FRUKTANSVÄRDA beskriving för jag sitter i en bil just nu och har inte min dator här så jag minns inte riktigt hur det såg ut, hoppaa ni mac användare fattar. XD

Anonym

hur packar man upp filmerna som har laddat ner ? jag provade att ladda ner hår men får inte in i de i spelet? vet inte hur jag ska göra..

tacksam för svar:)

Anonym

Hej, jag har försökt att ladda ner saker jätte länge men det går fortfarande inte längre!
Jag gör precis som du men när det jag laddat ner blivit en fil, kommer det upp massa text som ser jätte konstig ut!

ANONYM

Hej! Hur gör man för att ladda ner tex. hår, smyckn, möbler mm. på mac? Tacksam för svar! (-:

ANONYM

Hej! Vad menas med att man ska ha ''packat upp'' filerna (som man har laddat ner) för att få in dom i spelet. Tack för svar :))

ANONYM

Hej! Vad menas med att man ska ha ''packat upp'' filerna (som man har laddat ner) för att få in dom i spelet. Tack för svar :))

Nadja

Hej! Jag har laddat ner kläder, hår, smink osvosv efter din beskrivning men det funkar inte. Jag har packat upp allt och gjort mappar i modsmappen som du gjort. Men däremot så har jag ingen skiva när jag spelar utan har laddat ner spelet via Origin så jag har de nerladdat och inte som skiva. Spelar de någon roll? Tacksam för svar för orkar inte köpa en skiva om de inte är de som är felet :)

Anonym

det går inte att kopiera till mods?vad ska ja göra!

Anonym

det går inte att kopiera till mods?vad ska ja göra!har försökt minst 5 gånger och klockan är halv 2 på natten!!!

Anonym

hjälp!jag försöker men det går inte kopiera till mods jag hittar inte ens mods snälla hjälp?

Zandra

OLIVA!!
ALLTSÅ OMG TACK!!!
Har haft såna stora problem med att ladda ner innehåll och nu gick jag efter din guide och det funkade!! TACK SÅ MYCKET!!! :''')

Svar: Varsågod!
"Kaka"

Luna

Hej! När jag går in i min Sims mapp så finns inte den där resource "dokumentet" och jag kan väll inte göra en ny?



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?