Fusk till The Sims 4

| Postat i: The Sims 4, Tips
Något jag knappt använder mig av i The Sims är fusk, men jag tänkte ändå lära er några. Alla är nog inte lika strikta som mig när det gäller fusk, haha.


Till att börja med måste ni trycka CTRL + SHIFT + C för att få upp fuskrutan eller CMD + SHIFT + C om du har en Mac. När du fått upp fuskrutan kan du prova dig på de här nedanstående fusken: 

Help - listar alla fusk och kommandon.

Resetsim förnamn efternamn - Återställer din sim, kan vara bra att göra om det laggar fast till exempel. Ersätt "förnamn" och "efternamn" med din sims namn såklart. 

Fullscreen - slår på eller av fullskärm.

Headlineeffects on eller off - Tar bort allting som händer ovanför simmarnas huvuden, te.x tankebubblor och plumbobs (de gröna diamanterna). Detta är något jag jämt använder mig av när jag tar bilder. Grymt tips för storytelling!

Death.toggle - Stänger av möjligheten att dö. 

FreeRealEstate on eller off - Gör alla hus och tomter gratis, du måste slå på detta i kartvyn för att det ska fungera.

Households.autopay_bills - Orkar du inte betala räkningarna? Detta fusk gör det åt dig. 

Careers.promote "namn" - Din sim blir befodrad!


Pengafusk
Motherlode - Ger dig 50.000 simdaler. 

Kaching eller Rosebud - Ger dig 1.000 simdaler. 

Testingcheats true eller false - ett stort fusk som ger dig möjlighet till en hel del. Prova dig fram genom att hålla inne shift och klicka på olika saker så som simmar eller objekt. Denna kod gör det också möjligt för dig att använda fler fusk, som detta nedan till exempel.

bb.moveobjects on eller off - Gör att du kan flytta vad som helst, vart som helst.



Vad gör jag om jag inte får upp fuskrutan, eller om inga fusk fungerar?

Det här är ett problem som kan dyka upp ibland, och ofta är det ett bakgrundsprogram som ställer till problem. 

1. Pröva stänga av alla bakgrundsprogram – till exempel Skype, chattprogram, Skitch, Gyazo och så vidare.
2. Prova alla olika kombinationer – till exempel "Testingcheats true", "Testingcheats on", "Testing cheats on".
3. Prova en annan sparad fil eller ett annat hushåll.
4. Prova en annan tomt. 
5. Reparera spelet i Origin. 
6. Prova radera "localthumbcache.package" i The Sims 4 mappen och starta om spelet. 
7. Gå in i dina inställningar i The Sims 4 och sätt på så att du spelar med mods och tredje parts-innehåll.



Amanda

Hahah, jag är otroligt strikt när det gäller fusk på Sims. xD Skönt att veta att det finns fler där ute som är likadana. :D



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?