Första intrycket av The Sims 4

| Postat i: The Sims 4

- Skapa-En-Sim är mer avancerat. Tar en stund att vänja sig, men möjligheterna är många. Det är bara att dra i den kroppsdel du vill förändra! Finner mycket positivt men något jag föralltid kommer sakna är "Skapa-En-Stil"-verktyget som fanns i The Sims 3.

- Bygg- & köpläget. Hittils har jag inte riktigt lärt mig behärska byggläget, men det kommer nog med tiden. Man kan nu flytta hela rum, hus och allt därtill. Allt är mycket mer avancerat och utvecklat. Kanske för att komplettera det saknade "Skapa-En-Stil"-verktyget. Finns galet mycket möjligheter här.



- ÄLSKAR MULTITASKINGEN. Numera kan de tillexempel äta samtidigt som de ser på teve, prata med andra simmar när de spelar spel osv. Sjukt bra. 


- Humören då? Ja, jag gillar dem skarpt. Ibland kan de bli lite jobbiga men jag tror att det också är en vanesak. Gillar hur de formar alla interaktioner. Humöret formas efter din sims behov, hens omgivning och dess interaktioner. Ovanför din sims porträtt, till vänster ser du även vad din sim önskar ska hända härnäst utifrån deras humör.

- Världarna. För er som är inbitna The Sims 3-spelare lär världarna vara en besvikelse. Numera är det laddningsskärmar till varje tomt du vill besöka. Du kan fortfarande gå runt väldigt mycket och långt, men ska du tillexempel till din granne kommer en laddningsskärm dyka upp. Visst, det tar inte mer än fem sekunder för mig men det känns ändå tråkigt. För mig som gillar det här med storytelling gör detta mitt skrivande mycket svårare.


Min slutsats:

Jag tror att The Sims 4 har mycket potential! Nya spelare kommer att älska det, möjligheterna är oändliga och det har verkligen anpassats till de som inte spelat The Sims tidigare. 

Men för oss inbitna spelare, vi som följt spelet sedan start så tror jag att detta är en stor besvikelse. Jag gillar The Sims 4 och jag tror att det kommer bli bättre med tiden, men jag kan inte låta bli att sakna allt det de tagit bort från tidigare The Sims 3. Spelet har fortfarande samma bas och grundtanke men jag känner att det inte har allt det som jag hade förväntat mig. Jag ville ha en förbättring av The Sims 3, inte något som känns som ett helt annat spel. Jag tror att många av oss gamla spelare inte kan låta bli att stirra oss blinda på det som saknas. 


Kajsa flowerbear

sTycker också det är en besvikelse än sålänge, :/

Anonym

Jag måste erkänna att jag blir väldigt förvirrad kring Sims 4. Många "gamla spelare" har då sagt att Sims 4 är jättebra och roligt mm... Därför blev jag väldigt förvirrad när jag läste din tanke om detta spelet.
Ska jag fortsätta med mina Sims 3 eller tycker du att jag borde testa Sims 4?
Jag har spelat ganska länge och är nyfiken på det nya spelet. Jag undrar därför vad du tycker att jag borde göra. Skulle bli tacksam om du hade tid med att svara på denna kommentar.

Svar: Jaså! Alla "gamlingar" jag talat med har tyckt ganska precis som jag, att de föredrar TS3 osv. Jag tycker absolut att du borde testa TS4- detta är ju bara mina personliga åsikter, även om de må vara väldigt negativa tycker jag att spelet är värt ett försök. Alla tycker olika och just jag är otroligt fäst vid TS3 och har därmed väldigt svårt att acceptera alla de grejer som TS4 inte tagit med därifrån bara. :)
"Kaka"

Linda

Hej! Jag är en gammal veteran när det gäller sims, har spelat allt så länge jag kan minnas från det allra första till sims 4.
Jag är inte besviken på sims 4, det finns så mycket mer möjligheter. Dessutom när det kommer uppdateringar så får man de automatiskt till spelet, och du behöver inte (än så länge) lägga ut flera 100 på ett prylpaket. Sen finns det mycket som de missat att ta med sig från sims 3 till sims 4, men även mycket de har tagit med sig som man tyckt borde funnits från början.
Dessutom tror jag sims 4 kommer utvecklas mer än sims 3 i slutändan, för det kommer mer och mer och det kommer ofta tycker jag.
Så jag är riktigt positivt överraskad över sims 4! :)



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?