Recension: Monte Vista

| Postat i: Info om spel

"En ljus solkysst värld med böljande kullar, cypresser och en otrolig utsikt väntar dig. Tillbringa de fridfulla dagarna med att besöka museer, promenera på torget eller lära dig kulinariska konster vid äkta vedeldade ugnar. Finner dina simmar inspirationen som eldar på den kulinariska glöden?" 




Här ser man torget som finns innanför muren. Här är alla allmänna byggnader, arbetsplatser samt några småhus man kan bosätta sig i. Gillar idén med ett torg och bostäder mitt i allting. Välgjort och detaljerat.


Mysig mataffär nedanför kullen som torget, muren och det ligger på. Detaljerat även här.


Ett väldigt annorlunda stadshus. Jag vet inte om jag gillar det eller inte. Jag förstår att det passar "det gamla italien-känslan" men jag tycker mer att det ser ut som ett slott än ett stadshus.

Sportpalatset - det vill säga där idrottskarriären finns tillexempel. Inspirerat av Colosseum. Riktigt bra gjort och annorlunda, gillar det.


Och här har ni hushållet jag utforskade Monte Vista med. De bor i ett billigt hus nära mataffären. Tjejen har på sig håret och den ena outfiten som kommer med världen. Hennes snygga kille har på sig outfiten som också kommer med, och jag älskar den.

Här har ni "pizza-restaurangen" som egentligen bara är en vanlig allmän tomt. Tråkigt... men här kan dina simmar iallafall komma och laga det de vill ha själva för att sedan sätta sig ned och äta den inomhus eller utomhus.

Premiuminnehållet som kommer med den här världen är en vedeldad ugn. Här kan simmarna baka pizzor, bröd, lasagne och lite annat. Väldigt kul med nya recept och att animationerna när simmarna lagar maten är detaljerade och bra gjorda. Gillar den vedeldade ugnen men har lite svårt över hur jag ska placera den i mina moderna kök med moderna familjer.


- Gillar att staden är så välgjord och detaljerad. 
- Gillar den nya vedeldade ugnen, men kan som sagt vara svårt att få den att passa in med dina moderna simmar och moderna kök.
- Gillar att det finns många lediga bostadstomter och många billiga hus.
- Gillar idén med torget. 

- Ogillar lite att staden har en så gammeldags atmosfär, det gör det svårt att spela med mina vanliga sims-familjer eftersom att de är väldigt moderna av sig. 



Ida Futtrup

Hej! Monte Vista är en fin stad, har också den!

Men det jag ville säga var att jag älskar verkligen din blogg!! Jag hittade den för cirka en vecka sedan, vilket jag är väldigt glad över!! Riktigt fina bilder och allting är bra hehe! :)
Kram Ida

Svar: Vad kul att du tycker om bloggen, tack så mycket! :D Kramkram
"Kaka"

Hejsan, fin bloggdesign du har :)
Kolla gärna in min blogg: http://nattstad.se/madeleineblom

kram ^^

Svar: Tack, men nej
"Kaka"

Hemlig beundrare!

Hej vilken fin blogg du har! Önskar jag också var lika duktig på att blogga som dig! ;) / p12

Julia

Bra inlägg med fina bilder! Är så glad att jag hittade din sims blogg.. Du har så välskrivna inlägg och skit fina bilder! Du förtjänar mycket, mycket, mycket mer uppmärksamhet för din blogg! :)

Svar: Oj, tack vad glad jag blir! Tack så mycket <3
"Kaka"

♣ Ida - Hon som föddes med LKG

Hoppas du får en bra dag och en bra helg :)

Mikkis

Sv: jag hejar helt klar på Kenza, hon är grym! Vem hejar du på? :)

SimZims

Jag har bara en fråga om pizzaugnen... Jag vet att du köpte ditt Monte Vista på CD, men du kanske har ett förslag ändå. Jag har laddat ner mitt Monte Vista gratis, men min pizzaugn VÄGRAR fungera. Har du någon ide på vad jag skulle kunna göra för att få den att fungera?

Svar: Ja, du måste uppdatera/byta din ccmerged. Återkom om du inte vet hur man gör det! :)
"Kaka"

SimZims

Då återkommer jag nu :) Jag har inte den blekaste

Svar: http://nonasims.wordpress.com/2012/05/17/dcbackup-ccmerged-package-and-your-premium-content-items/ Här står det om hur man "restorar" sin ccmerged.
"Kaka"

SimZims

Tack så jättemycket! Det tog över 1 timme men nu funkar det :D



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?