Skapelser: Hus #2

| Postat i: Skapelser
Hej! Har alltså "råkats" bygga ett till hus. Men denna gången har jag byggt det bara för att bygga. Har snöat in mig på det här med vitt tegel och mörkt trä. Laddar ni ner detta hus vill jag gärna veta det, om ni har en blogg och använder det där får ni mer än gärna länka det till mig! Är väldigt nyfiken på hur ni använder huset i erat spel.

- Denna gång är det på en 20x20 tomt.
- Möblerat kostar huset 35.456$.
- Mycket custom content är inkluderat.
- Ett sovrum, ett badrum och kök/vardagsrum.



[Ladda ner huset här] Det finns alltså bara en version.


Tuva

Verkligen superfint! :)

Svar: Tack!
"Kaka"

ister

WCIF: köket och soffan :)

Svar: Har svarat på det i ett inlägg nu!
"Kaka"

SimZims

Oh nooo vad fint! Ska helt klart låta Chiyo (ska blogga om henne förresten) flytta in dit. Förresten, hur svårt skulle det vara att bygga ut huset? ;) Och är det stor skillnad mot det andra du laddade upp? :) (funderar nämligen lite på båda)

Svar: Det skulle inte alls vara svårt att bygga ut det! :) Det som är skillnaden på detta hus och det andra är väl att detta bara har ett sovrum.
"Kaka"

Simsly

Mycket fint hus!

Svar: Tack du!
"Kaka"

Wilma

Oj vad fint :D

Svar: Tack!
"Kaka"

Anna

Superdupermega-fint! Jag har laddat ner det till mina simmar! Jag älskar att det är så litet och ger utrymme till att bygga ut så enkelt! Dock följde inte alla snygga möbler med, menmen. Dina hus är iaf supermegafina!

Svar: Tack så mycket du! Det blir ofta så att alla möbler inte följer med om du inte har alla expansionspaket :) använd det gärna på din blogg så lovar jag att kolla!
"Kaka"

Amanda

WCIF: golvet som är i stort sätt hela huset? :)

Svar: Jag har tyvärr ingen aning... det enda jag vet är att det är ett mönster men jag kommer inte ihåg varifrån jag laddat ner det. :(
"Kaka"

Sara, Simsdeluxe

åååh, vad fint! Det rycker i mina byggnerver nu (fast jag inte alls tycker om att bygga hus!) för dina hus är så fina och inspirerande!

Svar: Tack så mycket Sara! Nå det är bara att börja bygga, egentligen ogillar jag också att bygga hus men nu helt plötsligt tycker jag det är askul :D
"Kaka"

Anna

Ååh! Jag älskar det! Perfekt storlek då jag bara gillar enplans-hus. Det ska jag ladda ner nästa gång jag ska spela :D När det nu blir..

Cassandra

Jag kan inte sätta ut huset i nån av mina städer, Varför? :(

Svar: Vad menar du? Vad exakt är det som inte fungerar? För mina vänner som laddat ner husen jag gjort har det fungerat, andra läsare också. :) Hjälper dig gärna om du får problem.
"Kaka"

Cassandra

När man har laddat ner ett hus, går man ju in i "ändra stad" för att sätta ut huset. Då när jag har valt en tomt som jag vill sätta ut huset på, så kommer huset aldrig huset fram.
Hoppas du förstod, är inte så bra på att förklara..

Svar: Menar du att det inte kommer upp i biblioteket eller inte på gården när du placerar ut det?
"Kaka"

Peter

WCIF- Var hittar jag tapten i sovrummet?

Svar: Hej Peter! Jag har tyvärr ingen aning vart jag laddat ner mönstret, har letat men hittar inget. Om jag av någon anledning hittar det senare så lovar jag att göra ett inlägg om det!
"Kaka"

Cassandra

Huset kommer inte upp på gården.

Svar: Jag har tyvärr ingen aning... aldrig varit med om det själv. Provade att googla, se om du hittar någon lösning på problemet: http://goo.gl/MtzukN
"Kaka"

Cassandra

Funkar nu. Var tvungen att uppdatera spelet:)

Svar: Jaha! Ja där ser man. Bra att det löste sig, men ledsen att jag inte kunde hjälpa haha ;)
"Kaka"

Cassandra

Lugnt;)

Cassandra

Men jag har en annan fråga, hehe. Gud vad jag frågar mkt..
Men om man flyttar till Evans gamla hus, är det omöblerat i vissa rum då? För när jag flyttar en familj från ett annan hus till det huset, så är det omöblerat i vissa rum?

Och sen undrar jag en till sak. Om man vill flytta bara en sim från en familj, hur gör man då för att kunna spela på båda? (alltså inte samtidigt)

Ledsen att jag frågar så mycket..


Svar: Ja, om du menar det stora huset hela familjen bodde i tidigare kommer det att vara omöblerat eftersom att det inte är jag som byggt det, i annat fall är det skaparens möbler där. Alla hus JAG gjort är möblerade.
Hur menar du med att spela på båda? Man kan bara ha ett aktivt hushåll i The Sims 3, så att spela på båda går ju inte. Om du vill göra det måste du gå i ändra-stad-läget och ändra aktivt hushåll.
"Kaka"

Cassandra

Okej. Fixade det andra själv:) Tack för hjälpen!

Anna

När jag hade flyttat in min sim så var det ingen CC med? Det var ganska tomt och "fult"... så ingen CC följde med? :(

Svar: Kan ha och göra med att du saknar vissa spel men har nu börjat fundera på om det kan vara så pga att jag använder mig av mycket packagefiler. Ska googla runt och se :)
"Kaka"

Anna

Ty värr, men jag har alla spel installerade...

Svar: Ja, då är det alltså package! Ska försöka lösa det :)
"Kaka"

Jossan

WCIF: vägghyllan ovanför tvn, hyllan i vardagsrummet och "welcome"-skylten?

Svar: Svarat på det i ett inlägg nu!
"Kaka"

Anna

Hur går det med buggfixandet? :) Vill verkligen ha det huset!

Svar: Jag håller på att klura ut ett smidigt sätt att lösa det på. Under tiden kan du ladda ner det här: http://www.mediafire.com/download/md1cmq8dc3sdf29/Möbler.rar och se om det fungerar. :)
"Kaka"

Sanna

När jag laddade ner det så fanns det ingen dörr, haha :(

poppan

jätte fint hus verkligen! men jag skulle ladda ner huset men jag har ju inte alla expasionspaketen du har så jag fick inte med allt men vilka exp är det du har?

Svar: Jag har alla!
"Kaka"

poppan

och förresten kan jag få låna dina bilder och lägga up på min blogg? jag kommer självklart skriva att det är du som har gjort det!

Svar: Jadå, så länge du skriver att det är mina! :)
"Kaka"

poppan

jo och en fråga till..... sorry. kan inte du göra ett inlägg om vart du hittade alla möbler och sånt för jag vill verkligen ha dom möblerna!!!

Svar: Kolla i min WCIF-kategori :)
"Kaka"

anna

hej! var kan man hitta sängen du använder i detta huset? :)



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?