Svar från frågestunden

| Postat i: Frågor & Svar
Din favoritartist/favoritband? Varför? Kent är mitt absoluta favoritband, dom och deras musik har tagit mig igenom alla tonårsdepressioner och alla dessa dagar man bara mår skit. Och min favoritartist måste nog vara Demi Lovato. Det är samma anledning där, hennes musik tar mig igenom allt.

Ditt drömresemål? Hmm.. Jag vet faktiskt inte. USA kanske? Jag vill nog resa överallt, haha.

Ditt bästa köp? Åh.. här vet jag inte heller vad jag ska svara. Känns ju som om jag köper saker hela tiden. Är en riktigt sko&väsk-älskare samt en liten nörd. Att jag köpte min katt, räknas det som ett svar? Haha!

Din favoritmat? Det måste nog vara tacos eller biff med bambuskott & champinjoner! Annars är det piteåpalt eftersom att jag är från Norrland.

Dina farhågor? Att jag förlorar mina närmaste eller inte tar mig vidare i livet efter jag tagit studenten.

Dina önskningar? Att jag klarar av allt den här med att ta studenten, söka vidare till universitet, skaffa jobb osv. Som ni märker är jag sjukligt ångestfylld inför allt det.

Vilket är ditt favoritprogram på tv? Jag ser inte så ofta på teve... men jag älskar alla kriminalare! Criminal Minds, CSI:NY, Wallander, Beck och liknande. 

Din favoritbok? Jag har inte läst en bok på flera år. Senaste gången jag verkligen läste en bok var när Twilight just kommit ut.

Har du några husdjur? Jag och min pojkvän har våran lilla kattbebis Prinsessan Zelda. Hon är huskatt som snart blir ett halvår gammal. Världens knäppaste lilla kisse!

Vad vill du jobba med? Jag vill antingen bli något inom sociologi eller psykologi... eller något som har att göra med datorer, spel eller speldesign.

Din högsta dröm? Oj... att vara lycklig? haha


Hur gör du så att spädbarnen inte ligger i de där "säckarna"? ;) 
Jag har gjort ett inlägg om det, eller rättare sagt vart du kan ladda ner det. Det är ett mod som gör att din nyfödda bebis slumpvis får dessa kläder. [Här hittar du inlägget].

Det bästa med sims är...? 
Variationen! Man kan göra så mycket olika familjer, simmar, städer och berättelser! Det finns liksom inget slut på det här spelet så länge man har fantasin.

Har du sims leva livet? I så fall får man mycket barnsaker i det spelet? Och kan du i så fall visa? :D 
Ja, det har jag! Jag tycker man får en massa barnsaker i det. Det är ingen idé att jag visar alla grejer när det redan finns en massa spelare som redan gjort det. [Här] hittar du tillexempel ett youtubeklipp där någon visar the objects.
 
Vilket EP eller PP är din favorit och varför? 
Mitt favoritexpansionpack måste vara Universitetsliv eller Leva Livet. Det är just för att de är de mest verklighetstrogna och passar mig och mitt spelande allra bäst. Och jag har ingen direkt favorit bland prylpaketen... Sovrum & Badrum är nog det bästa isåfall.

Varför startade du en Simsblogg? 
För att jag ville dela med mig av de historier jag byggt upp med mina simmar. Jag har liksom alltid en liten tanke innan jag skapar mina familjer. Jag hade länge velat göra en simsblogg men aldrig riktigt orkat... "vem skulle vilja läsa det" liksom!

Favoritsimslåt? 
Jag har ingen favoritsimslåt... har nog aldrig hört en eller riktigt brytt mig haha.

Vad var det första du laddade ner? 
Oj, jag har ingen aning! Men det var säkert någon sim från exchange. Det tog väldigt länge innan jag började ladda ner möbler eller hus.

Hur lärde du dig att ladda ned? 
Jag googlade! Varje gång jag inte vet hur man gör något eller liknande så googlar jag det. Det går snabbt, google har alltid ett svar och det är oftast den bästa vägen att gå. Google is your best friend.

Har du The Sims 1, The Sims 2 och Medeltiden också?
Jag har alla The Sims 1 och The Sims 2 men jag spelar dom inte längre. Medeltiden har jag tyvärr inte, har inte haft något intresse för det spelet.

Vad tycker du om dom?

Jag tycker om alla spelen, dels för att jag har många minnen till dem. Annars är ju självklart The Sims 3 bättre på alla sätt eftersom att det är nyare och mer utvecklat.

Spelar du dom ibland? Kan du isåfall skriva lite om dom ibland?
Det enda spelet jag spelar utav dem är The Sims 3 :)

Har du spelat både ettan, tvåan och trean? 
Ja! Det har jag. Har spelat alla spel och har haft de flesta, om inte alla.

Hur började du spela The Sims?
Jag minns att jag fick The Sims 1 när jag hade köpt något med min mamma på Kappahl. Då var jag sex år och jag fastnade direkt för det här spelet. Det var som ett dockhus, man kunde göra egna familjer och egna människor.
 
Vad är din inställning till The Sims 4? 
Just nu är det väldigt blandat. Jag ogillar att det är så likt (ja, jag tycker att det är likt sims 3) det nuvarande spelet. På ett sätt ser det precis likadant ut men ändå inte. Jag kommer självklart att köpa det och säkert ändra uppfattning när jag faktiskt har spelat det.



InsaneSim

Keeeeent! Bara det bästa, någonsin!

Emma

Åhhh, Piteåpalt är de BÄSTA som finns.
Jag bor egentligen i Finland, född å uppvuxen här. Men då min mammas morbror flyttade till Sverige för kärleken(fleeeeeera år sen) så fick vi reda på piteåpalt. Sen jag smakade det så älskade jag det. Bästa som finns! ^^

Nathalie

Hejsan! Jag har en fråga, de är så att jag laddade ner ett hus igår (kmr inte ihåg från vilken sida) ett jätte fint hus osv, men jag ville ändå ändra lite inom hus på det, men när jag skulle ta bort alla möbler i köket stängdes spelet ner (de kom upp en rutan där det stod nått i stil med : do you want to debug it). Startade upp spelet och skulle ändra köket igen & samma sak hände, finns de nått man kan göra åt det?

Tacksam för svar! :)

Kanon bra blogg!!

Anonym

Hej jag älskar verkligen din simsblogg! Du äger! men jag har en fråga, om man laddar ner någon av dina simmar följer hår och kläder med och hamnar där man väljer kläder och sånt där man gör simmar?? jag är ganska ny och har ingen blogg, tacksam för svar

Svar: Jodå, det följer med precis som vanligt!
"Kaka"

Banna :)

Hej, jag har redan mailat dig om denna frågan men skriver en fråga på bloggen också! Jo det är så här att jag kan inte lägga ut min presenthög på the sims 3 årstider, det står att jag har för lite plats fast läste på en annan sims blogg att presenthögen tar upp 4x4 rutor, jag har nämligen mer än 4x4 rutor, typ 10x10 rutor eller något. Har funkat att ha presenthög en gång innan men resten av gångerna har det inte funkat, vad ska jag göra? Har detta hänt dig? Är det för att det är presentparty i en lägenhet och inte i ett hus? Någon bugg kanske ..

tova

hur hittar jag husen jag har laddat ned?

Svar: Menar du i The Sims 3?
"Kaka"

Linn

Heeeej när man köper grejer ovh lägger in dom i rummet eller annat så vill man vrida på dom så dom kanske står snätt hur gör man det?? Snälla för är väldigt viktigt!!

Svar: Tryck punkt eller kommatecken! :-)
"Kaka"



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?