Mods jag använder

| Postat i: Allmänt
Jag använder mig inte av alltför mycket av mods, men jag måste säga att de är riktigt bra att ha! De kan dock vara väldigt "farliga" ibland när de kan paja ditt spel om du inte är noga med att uppdatera dem. 

The Sims 3:

Poseplayer - gör så att dina simmar kan posera. Väldigt bra när man vill ta snygga bilder eller göra en historia med sina simmar. Många använder sig av detta mod.

Poseplayer Add-On - gör så att du kan posera andra simmar än de som är i ditt hushåll.

No Intro - precis som det låter. Man slipper den lilla introfilmen när man startar spelet. Alltså går spelet snabbare att starta.

MasterController - den här moden kan göra allt möjligt. Ni vet där buggen när man snabbspolar, men simmarna fryser fast men träd och liknande rör sig? Den här moden kan fixa det. Du kan reseta hela staden, alla simmar och allt! [Här kan du se allt den kan göra]. Finns hundratals saker den kan göra som jag inte ens provat ännu. En måste-ha-mod.

Decensor - gör att du slipper censuren när dina simmar badar, duschar osv. Du kan alltså se dem nakna, om du nu vill det.

No Route Fail - detta mod gör så att din sim inte fastnar lika lätt. Att hen står och skriker för att en tallrik är i vägen tillexempel kommer du nu att slippa.

StoryProgression - gör att din stad utvecklas på ett helt annat sätt. De simmar du inte har i ditt aktiva hushåll kommer skaffa jobb, gifta sig, skaffa barn.... ah, you name it. 

Porter - du kan flytta din simsfamilj till en annan stad utan att förlora släktträdet, relationer osv. 

Overwatch - detta mod har hjälpt mitt spel så otroligt mycket. Det rensar bort diverse buggar, simmar i staden som fastnat och gör att spelet går långsammare. Detta snabbar upp spelet otroligt mycket. 

Hot Beverages - Gör att du kan servera varma drinkar, energidrycker och liknande i de vanliga kaffemaskinerna din sim kan köpa. Krävs Universitetsliv eller Årstider för att denna mod ska fungera.

Taxi Charger Mod - Ett mod som gör att dina simmar måste betala en liten tvåsiffrig summa när de åker taxi. Kul mod, blir mer realistiskt.

Subway Charge Mod - Precis som moden ovan. Gör det mer realistiskt när dina simmar måste betala för de gånger de åker tunnelbana. Kräver The Sims 3 Kvällsnöjen! 

Saver - Precis som det låter. Spelet påminner dig att spara en gång i halvtimmen.

Housecleaning For All Sims - Ni vet interaktionen som finns när en sim har egenskapen 'prydlig', när man klicikar på te.x golvet och det kommer upp 'Städa huset' typ. Det här aktiverar det för alla simmar, även de som inte har egenskapen 'prydlig'.

Plum's Painting Replacement Mod - Sinnessjukt bra mod för de som gillar konstnärliga simmar eller att bara måla tavlor helt enkelt. Detta ersätter de tråkiga tavlorna med massor av nya, spännande och sjukt snygga tavlor. Detta är dock en VÄLDIGT stor mod!!!

The Sims 4:

No mosaic mod - Ett mod som helt enkelt tar bort censuren när simmarna te.x duschar, ammar osv.

Lightning mod (beta) - Ändrar ljuset så att det inte är så förbannat mörkt inomhus hela tiden. Observera dock att detta är en mod under utveckling.

Clutter Anywhere - Gör att man kan sätta småsaker på mer ställen, så som hyllor och liknande. 

Shower Bladder Reliever - Din sim kan nu kissa i duschen. (haha, jag var bara tvungen att ha detta mod!)

No More Culling - Har med stadens population att göra. Läs mer på länken. 


Anonym

ifall man resetar hela staden med mastercontroller, försvinner önskningar osv då?

Svar: Nej, det gör det inte. Ingenting försvinner :) Åtminstone inte för mig!
"Kaka"

Signe

Var har du hittat bridge piercingen? :)

Svar: Det är som sagt inte jag som gjort den där simmen, så jag kan tyvärr inte svara på den frågan! :)
"Kaka"

emelze.blogg.se

No intro vill inte funka för mig :(

Svar: Oj, inte? Mitt fungerar! Har du lagt in det som man ska, i modsmappen osv? Har du använt dig av mods tidigare? :D
"Kaka"

emelie

Ja jätte konstigt. Allt är rätt, har andra mods som fungerar som de ska. Men just '' no intro'' vill inte fungera :(

elin

tar mods mycket plats? och hur kommer det påverka min dator, kommer det bli segare?

Svar: Som vanligt, DET BEROR HELT PÅ DIN DATOR. Har du en bra dator tar det inte mycket plats och ditt spel kommer inte bli segare. :) Det är ju bara att prova. Fungerar det inte som det ska är det ju bara att radera modet sen.
"Kaka"

Hanna

Måste man vara medlem på Nraas för att ladda ner mods därifrån?

Svar: Nej :)
"Kaka"

Saga

Hej! Jag gillar din blogg jättemycket!
Det här kanske låter löjligt, men jag hittar inte downloadknappen när jag ska ladda ned mods från ModTheSims (jag är jättedålig på datorer, hehe)

Felicia

Hade ingen aning om att det fanns ett mod som hette Porter! Det är ju jätte användbart. Ska fixa direkt.

Linda

Kostar dessa mods någongting? :) Tack på förhand!

Svar: Nej, allt jag tipsar om är gratis!
"Kaka"

Noelia

Jag förstår aldrig var downlad-knappen är när man laddar ner mods från nraas. Var är den?

Svar: Du scrollar bara ner och väljer vilken version du vill ha installerad så kommer det upp.
"Kaka"

Elin

Hur installerar man moden med tavlorna? Har kikat lite på sidan. men fattar ungefär INGENTING.



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?