Evans - Oense

| Postat i: TS3: Familjen Evans

Harold har precis börjat jobba som affärsman och har därmed bestämt för att bosätta sig hos Cornelia & Chanel. Han kommer alltid hem sent på kvällarna men han är en stadig inkomstkälla så det gör inte så mycket. Hans nya chef har sagt att om han jobbar på sina kunskaper och knyter nya kontakter så kan han få möjlighet till att jobba i en annan stad. Att få en saftig befodran i staden Sunset Valley som ligger några timmar bort.


Självklart vill ju Cornelia flytta med Harold, tänk att slippa en stad full av öar och båttaxis för några år. Systern Chanel är inte alltför glad för deras plan. Hon kan inte bestämma sig om hon ska följa med dem eller om hon ska stanna kvar i Isla Paradiso och satsa på karriären. Visst kan hon säkert förflytta sig och sitt arbete till Sunset Valley men det känns inte så lockande. Cornelia tjatar och gnäller på att Chanel ska komma med, de har ju aldrig någonsin varit ifrån varandra.


Efter allt bråk med systern far Cornelia och Harold ut på en liten dejt. 


Harold & Cornelia tittar upp mot den klarblåa himlen och börjar fantisera om framtiden de kan bygga upp tillsammans. Det nybyggda Sunset Valley skulle passa perfekt ifall de vill ha barn tillsammans. Cornelia är ju familjeinriktad så barn ska hon absolut ha någon gång. Sen skulle det bli en bra förändring, kanske kan Chanel hitta en man där också.

När de landar hemma igen och ska göra sig redo för sängen kliver Harold ner på ett knä.. och friar! "Jag vet utan tvekan att det är dig jag vill spendera mitt liv med, Cornelia. Det visste jag redan på universitetet.." Cornelia tackar ja och börjar genast planera bröllopsklänning, vart de ska gifta sig och vilka som ska få komma. Jisses, här går det fort fram.




Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?