Frostgren: Nyinflyttad i San Myshuno

| Postat i: TS4: Familjen Frostgren

Äntligen var hon här. I San Myshuno. Lägenheten Sierra fått hade hon verkligen kämpat för – alla andra lägenheter hon varit intresserad av hade antingen skumma grannar, konstiga områden eller på tok för dyra hyror. Och hon ville inte dela lägenheten med någon annan, hon skulle ju klara sig själv! 

Den här lägenheten låg alladeles intill stadens kryddmarknad – i Culpepperhuset. Veckohyran låg bara på 400 simdaler! Sjukt bra för att bo mitt i smeten.

När hissen plingade till så kunde Sierra inte låta bli att känna en sådan frihet. Hon klev ur hissen och skrev direkt till sina föräldrar – "jag är framme nu, ska precis låsa upp lägenheten, så taggad! hoppas allt kommit på plats med flyttfirman".

 
Allting var på plats, precis som det skulle! Alla möbler var loppisfynd och saker som föräldrar och släktingar bett Sierra ta. Hon hade inte råd med mer – lägenheten hade kostat hur mycket som helst. Trots det klev hon in och förvånades av känslan av tillhörighet. Hon kände sig hemma. Det här var vad hon hade längtat till hela livet. Hon kände aldrig att hon passade in i Granite Falls – och kanske skulle stadslivet passa henne bättre.

Sierra har försökt att inreda lägenheten så personligt som möjligt. Trots kala tegelväggar och irriterande rör så känner hon att hon lyckats. Bostaden är liten, men ändå nog stor för att bara vara en person. En liten kökshörna som delas tillsammans med vardagsrummet, en liten toalett och ett mindre sovrum. Det fungerar utmärkt, och pengar finns fortfarande på kontot!

På tal om pengar. Dags att jobba lite! Innan Sierra tog sitt pick och pack till San Myshuno så lyckades hon charma in sig på företaget Simstagram. Dock bara en praktikplats, men om hon har riktigt tur så kan hon ju klättra på karriärsstegen. Alla måste ju börja någonstans!



Vad är ni intresserade av att se från mitt spel? Eller specifikt från Sierra Frostgren? Vill ni veta mer om henne? Tro mig, jag har en hel story i huvudet. Lämna gärna en kommentar.


Michaela / Simstales

Jadu, haha. Tänkte säga "vill veta allt!" men det kanske vore att överdriva... Nej men, det vore väldigt intressant att se mer av den här storyn som du har inom dig, jag tycker då det vore väldigt kul att få se vart du tänkte ta hennes historia!

Vintersol Sims

Hej. Ska bli kul att se vad hon hittar på och vart livet för henne. :)

Svar: Kul att höra! Och hej på dig med!
"Kaka"



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?