Frostgren: Kryddfestivalen är i stan!

| Postat i: TS4: Familjen Frostgren

Under sin tid i San Myshuno har Sierra inte haft tid att beöka någon av festivalerna – jobbet har alltid varit första prioritet. Men när Salim smsar henne och frågar om hon vill komma med, så är det klart att hon tackar ja! 


Precis som Salim, så provar Sierra också maträtten Pho. Men det är alldeles för starkt för att hon ska kunna njuta av den, det känns som om det brinner i munnen. Salim har dock inte samma problem, och Sierra tittar på honom med avund – en dag ska hon också tåla stark mat, det har hon bestämt sig för! Men att äta med pinnar är det allra svåraste...


Efter den nya matupplevelsen bestämmer de sig för att spela lite basket. Sierra är helt värdelös, men det är även Salim. De skrattar åt varandra, nästan så pass så att man får ont i magen. Sierra har så roligt att hon glömmer bort tiden! För tiden brukar ju springa iväg när man har roligt, eller hur?

Under en vackert stjärnklar himmel kramar de varandra hej då. Sierra tackar Salim för att han tog med henne till kryddfestivalen. "Jag hade verkligen jätteroligt ikväll Salim, det här måste vi göra om! Tack så jättemycket... även om jag trodde jag skulle brinna upp av maten vi åt!" säger hon.

De håller om varandra, lite för länge. Sierra går hemåt, med världens största leende på läpparna.




Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?