Frostgren: "Du kan komma till mig mitt i natten"

| Postat i: TS4: Familjen Frostgren

Sierra och Salim har blivit riktigt bra vänner. De smsar och pratar i telefon nästan varje dag, men de olika arbetstiderna har hindrat dem från att träffas. Sierra har ännu inte varit och hälsat på Salim, och trots att han inte bjudit in henne så knackar hon på hans lägenhetsdörr. Hon hade ju ändå vägarna förbi.


Salim ropar att det är öppet, Sierra öppnar dörren och kliver in – lägenheten var inte alls så som hon trodde att den skulle vara. Hon möts av sliten köksinredning, smutsigt golv, fula tapeter och en ytterst sparsam inredning. Det kanske inte var så konstigt att Salim inte bjudit hit henne.


Sierra vet sedan tidigare att Salim är en lat sim, men att hans lägenhet skulle se ut såhär hade hon aldrig väntat sig.


De sitter i soffan och småpratar. Sierra frågar diskret hur länge han bott här, och får till svars att det handlar om några år. Salim verkar inte alls förstå Sierras antydningar på den slitna lägenheten.

Plötsligt kurrar Sierra mage, och hon blir påmind om att hon inte hunnit äta middag. "Hungrig, eller? Det finns flingor i köket, känn dig som hemma!" säger Salim och tittar på henne. Men Sierra suckar, ställer sig upp och går till köket. Hon öppnar kylskåpet, som nästan ekar tomt – men lyckas hitta lite grönsaker att knåpa ihop en sallad av. "Oj, Sierra... en som dig skulle man ha i livet varje dag" skojar Salim, men en viss ton av allvar finns i hans röst. Båda två ler. Tänk om de skulle få spendera dagarna med varandra ändå.

Kvällen susar snabbt förbi, och även om de inte gjorde något speciellt så hade de riktigt roligt. De har alltid det, i varandras sällskap. De klickar med varandra på ett helt oförklarligt sätt.

När Sierra ska gå hem, så tar hon ett stort steg. Hon ger Salim sin extranyckel. "Nu kan du komma förbi, när du vill. Även om det är mitt i natten..." säger hon och går ut genom dörren. Hon ler för sig själv. Hon vänder sig inte om, men kan känna på sig att Salim blev förvånad.


Shaniiia

Jag är en ny bloggare skulle ni kunna kolla på min blogg, ge gärna tips.
http://shaniiia.blogg.se

Svar: Absolut! Ska kika.
"Kaka"



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?