Frostgren: Att arbeta hemifrån

| Postat i: TS4: Familjen Frostgren

Efter en sen kväll ute på stan var det riktigt jobbigt för Sierra att stiga upp ur sängen när alarmklockan ringde. Hon ringde sin chef och frågade med osäker röst om möjligheten fanns för henne att arbeta hemifrån. Och självklart kunde hon det – det finns bara några saker som Sierra måste göra! 

Sierra la på luren och lutade sig tillbaka i stolen – lättad över att slippa pendla ut till praktikplatsen. Idag skulle hon ta all tid på sig, inte stressa, men ändå göra de uppgifter chefen gett henne. Hon ska blandannat checka in på en av stadens barer för att ge dem lite ny trafik.

Att arbeta hemifrån var om än bättre än Sierra trott. Så länge hon gör sitt jobb kan hon samtidigt göra vad hon vill. Hon tar kollektivtrafiken till det närmaste barstället, unnar sig en drink trots att hon egentligen inte har råd och samtalar med de simmar hon ser – J.Huntington den tredje är en riktig snygging att vila ögonen på. 

Jameson "J" Huntington III, som han egentligen heter, pratar med Sierra på ett överlägset sätt. Som om han tror att han är bättre än henne. Sierra är dock inte förvånad, det var den vibben hon fick av honom redan från början. Trots det lyckas Sierra ta ner honom på jorden, och ett trevligt samtal följer.


Det intressanta samtalet med J.Huntington pågår långt in på midnattstimmen. Sierra tar en taxi hem, men hinner bara kliva ut ur hissen när hon hör hur grannar myspyser riktigt ordentligt.

Det värsta av allt är att Sierra vet att det är en äldre kvinna som bor där tillsammans med sin vuxna son. Det hörs tydligt att det är kvinnan som har manligt sällskap, så Sierra kan inte låta bli att hoppas att sonen inte är hemma och måste lyssna på sin mors intima umgänge.

Hon bankar aggressivt på lägenhetsdörren, och skriker sedan på grannen som öppnar. Sierra blir förvånad när grannkvinnan börjar skrika tillbaka – "Du är bara avundsjuk! Tänk om du också hade någon hemma hos dig, va!"


Grannens hårda ord följer med in i Sierras egna sovrum. Det är ju faktiskt sant, det hon sa. Hon har inga vänner som kommer och hälsar på, ingen familj som kan ta sig hit – men framför allt ingen kärlek i form av en partner. 

Den här natten lägger sig ensam. Som alltid. Hon är inte gjord för att leva ensam – Sierra vill ha någon att dela livet med.


Sierra väljer att jobba hemifrån lite oftare. Det är inte så att hon inte gillar kontoret, men att arbeta hemifrån ger henne friheten till att utforska staden. Just den här dagen får hon som uppdrag att besöka konstkvarteret – det första hon gör är att besöka baren och skriva en status om det.

Hon bestämmer sig för att prova bubbelblåsaren när det ändå inte är någon annan där – men börjar genast hosta, och blir snabbt omtöcknad. "Ah, tjejen, det är första gången förstår jag?" säger bartendern. Sierra nickar bara till svars, hon är inte på humör för att presentera sig själv ordentligt.


När Sierra är påväg hem möter hon Salim Benali – de har aldrig träffats förut, men Sierra presenterar sig. Tydligen viktigt att presentera sig för Salim, men inte för bartendern. De pratar ytligt en stund, om att Sierra är ny i stan och allting sådant.


Sierra hinner knappt komma hem innan telefonen vibrerar. Hon nästan gapar av förvåning när hon ser vem det är – "Salim...? Hur fick han tag i mitt nummer?!" svarar hon på hans sms. Det plingar efter bara några sekunder, och Salim svarar att han fått det av deras gemensamma vän Jesminder, som också är en god vän till honom. 

Sierra är inte förvånad längre – även om hon inte känner Jesminder superbra så vet hon precis vad Jesminder skulle göra för att Sierra ska lära känna fler av stadens invånare. Ge ut hennes nummer till exempel. Men Sierra orkar inte fundera mer över det, hon är bara glad över chansen till en ny vän. Hon fixar sig i badrumsspegeln och smsar Salim, med adressen hon bor på, att det är helt okej att han kommer över.

De gör inte så mycket den kvällen. Sierra bjuder på grönsallad och de äter middag tillsammans. Hon faller genast för det faktum att han är skribent och drömmer om att bli författare. Trots att de slagit på en film på teven, så spenderas resten av kvällen med att bara prata. Om allt mellan himmel och jord!



Man skulle kunna tro att jag arrangerar mina stories, eller mitt spelande. Men det gör jag inte. Det är klart att jag kan ha en bild av hur saker och ting ska bli, men jag låter mina simmars fria vilja styra det mesta. Hur gör ni när ni spelar?


Vintersol Sims

Jag låter mina simmar styra också. :D. Det är både charm och spänning i det.

Svar: Ja, precis!
"Kaka"

Michaela / Simstales

Jag brukade låta mina simmar få bestämma, men numera så är jag totala motsatsen och bestämmer i stort sett allt de gör... Kanske låter lite tråkigt, men jag gillar att planera mina stories och fota dem ungefär som jag tänkte mig det skulle kunna se ut :)

Svar: Jag var likadan, att jag körde mycket på att arrangera min storytelling tidigare. Så tycker inte alls det låter tråkigt! Jag skulle säkert göra så också om jag fortfarande kunde spela med cc och poser. Så när jag har en ny dator och kan göra, ja, då jävlar kommer jag planera igen :D
"Kaka"



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?