TS4: Lockwood - Eremit

| Postat i: TS4: Familjen Lockwood

Efter en lång taxiresa till någonstans långt bort är Dixon äntligen framme i Granite Falls. Han hyr en liten, mysig stuga. Genast börjar han fundera på vad det är han gett sig in på... helt ensam i vildmarken i chinos och kavaj.


Innan han går och lägger sig för natten ser han till att göra mat som ska räcka för de tre dagar han ska spendera här. Fundersamt kollar han upp mot skyn och saknar sin pappas matlagningsförmåga.




Dagen efter går han runt i vildmarken. Pratar med campare, plockar blommor och växter åt Mason, fångar fjärilar, letar örter och bara njuter av sin ensamhet. 


Efter att ha gått lite vilse kommer Dixon fram till en öde men ytterst fin plats. Han är långt ifrån sin hyrda stuga och förväntar sig inte se en enda människa. Men helt plötsligt möter han en gammal man! Mannen hälsar på honom och välkomnar Dixon till sitt hem. "Jag flyttade hit efter studenten, egentligen skulle jag bara ta en liten resa för att hitta mig själv... men jag förälskade mig i vildmarkens enkelhet" berättar mannen. Dixon kollar förvånat på honom... 

Som avsked lagar Dixon bakad potatis till eremiten. Nu är det dags att åka hem... och söka jobb! 


Kajzen

Hittade också eremiten efter ett tag! hehe! Måste säga att jag gillar vildmarksexpansionen jättemkt ^w^

Svar: Ja, jag tycker också om det!
"Kaka"

violassims

Phu! Trodde du flyttade ut Dixon!
Älskar Dixons stil förresten :D



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?