Elijah Evans flyttar till Bridgeport

| Postat i: TS3: Familjen Evans

Jag var tvungen att flytta Elijah och hans lägenhet till Bridgeport eftersom att en bugg inträffade i "den uppdaterade" staden Sunset Valley. Varken jag eller användarna i fb-gruppen Sims Uncut hittade en lösning på detta problem så Elijah Evans fick helt enkelt ta sitt pick och pack, flytta från familj och vänner och börja ett nytt liv i Bridgeport. 


Sen flytten till Bridgeport har Elijah hunnit sätta in ny köksinredning. Dyrt var det, men åh så värt!


Varje dag läser han tidningen för att få reda på stadens inneställen, vad alla kändisar skämt ut sig med och vad det varit för poäng i stadens idrottsmatcher. Han trivs här i Bridgeport! Det må vara livligare än hans hemstad Sunset Valley, men här får han mer jobberbjudanden och får träffa mer kända skådespelare och regissörer.


Efter dagens reklaminspelning går Elijah till en sylta för att ta sig en drink. Där möter han simmen Jun Xu (har gjort om henne, tyckte hon blev jättevacker). Hon förstår direkt att han är ny i storstaden och berättar hur hon gärna kan visa honom runt någon gång.


Elijah bjuder Jun på en drink. Hon berättar hur hon var en barnskådespelerska när hon var liten och har bott här i Bridgeport i hela sitt liv. Just nu bor hon med två rumskompisar, Ace Wilde och Barry Tenderlove. Hon har precis börjat jobba inom sjukvården, hon berättar hur hon tycker det är ett superbra jobb eftersom att hon gärna vill ha mycket pengar. Vem vill inte det liksom? 


Dagarna går och Elijah jobbar mest. Men en morgon ringer kändisen och arbetskollegan Emmy Starr och frågar om han vill gå ut på en dejt efter jobbet. Elijah tackar mer än gärna ja! Nu kan han ju jobba på sitt kändisskap.


Elijah är sinnessjukt nervös inför denna träff. Han fixar håret, borstar tänderna i timmar och använder sin allra dyraste parfym.


När Elijah väl är ute på dejten möter han Jun Xu igen. Han försöker tyst förneka hur han dejtar Emmy. Egentligen gillar han ju inte Emmy, han vill ju bara hänga med lite kändisar... typ. Emmy märker ingenting, hon är alldeles för upptagen för att ens bry sig,


Efter en tråkig och händelselös dejt med Emmy tröstshoppar Elijah lite nya möbler. 


Han får ett sms av Jun som säger att hon står i trappuppgången och undrar vart han bor, tydligen vill hon komma och hälsa på. Elijah - som tycker Jun är dösnygg - tackar absolut inte nej.

De har en trevlig lördag tillsammans. Egentligen har de inte gjort så mycket, mest sett film på Elijahs nya teve. 


Mira

Cool blogg!

Juliasims3

Jag måste bara kolla med dig. Är det du som kommenterar min blogg eller är det någon som utger sig för att vara dig?

Svar: Jag har kommenterat din blogg ett antal gånger, ja. Varför undrar du? :)
"Kaka"

Juliasims3

Jag måste bara kolla med dig. Är det du som kommenterar min blogg eller är det någon som utger sig för att vara dig?

Svar: Jag har kommenterat din blogg ett antal gånger, ja. Varför undrar du? :)
"Kaka"

Viola

Du inreder så himla bra, vet du det? :D
och Jun passar Elijah superbra! Hoppas de blir ett par :D

Svar: Tack så mycket! :D
"Kaka"

Fredrika

Tycker också att Jun var superfin! Förstår inte hur du kan hålla koll på alla namn? Haha, jag kommer inte ens ihåg vad mina simmars hund heter! D:

Svar: Jag blir så fäst vid mina simmar så jag kommer alltid ihåg namnen! Kommer nog ihåg vad typ alla simmar i familjens Evans hetat haha ;D
"Kaka"

Victoria

WCIF Elijahs hår?

Svar: Svarat på det i ett inlägg nu!
"Kaka"

Tilda

Gud va fin Jun blev. Mycket finare än orginalet! Otrooooooliiiigt vacker, precis som min utdragning av 'otroligt' :D

Svar: Haha tack! :)
"Kaka"

Meia Lindholm

Bridgesport, är det en stad som tillhör kvällsnöjen?

Svar: Ja!
"Kaka"

Juliasims3

Okej, vad roligt. Nej men det hade ju inte varit så kul om någon utger sig för att vara dig.

Föresten tack för en sjukt bra blogg :)

Svar: Ja :) Och tack så mycket!
"Kaka"

Julia

Hej, jag har en liten fråga till dig. Du verkar spela sims rätt mycket & verkar kunna det där. Jag började precis spela sims igen för ett tag sen och jag har ett litet problem. Jag har sims 3 semesterparadis och det stannar upp, buggar & är segt hela tiden, vet du vad jag ska göra? Det är så störande att spela och sen stannar allt upp. Vet du vad jag kan göra?

Skulle vara jätte jätte tacksam om du svarade på MIN blogg, är så usel att kolla tillbaka o se om jag fått svar.

Kram & hoppas nu :)

Svar: Svarat på din fråga nu, i din blogg. :)
"Kaka"

Ellie

WCIF Juns ögonskugga? :)

Svar: Jag kan tyvärr inte hitta det, har letat som ett tok! :(
"Kaka"



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?