The Sims 3: Sidor jag laddar ner ifrån

| Postat i: Allmänt, TS3: Downloadstips, Tips
Det är ofta många som frågar vart jag laddar ner vissa saker och vilka sidor som är mina favoriter. Jag håller mig ofta till samma sidor! Så här kommer ett inlägg med mina absoluta favoriter. Jag kommer att uppdatera detta inlägg om jag hittar några nya favoriter eller kommer på någon sida som jag har glömt att skriva här. 

Hår
- Paintstroke - Beaverhausen - Shock&Shame - Ctenid - Sjokosims - BigBangSimory - Plumbombshell

Kläder
- JS Sims 3 - Jocker Sims 3 - PradaSims - OrangeSim - Darko Sims 3 - Sentate
- Augusto - Anubis - Modish Kitten - Ace Creators - Irida Sims - MF SIMS

Skor
- Pixicat

Skins/ögon
S-Club
Brnt Waffles

Bygg & köpläge
- The Sims Resource - Around The Sims 3 

Poser
- Skylar - AfterDusk Sims - Rayne's Factory

Mods
- ModTheSims - Nraas 

[UPPDATERAT 7 AUGUSTI 2014]


Meia Alva

Otroligt bra inlägg, sådant många säkert vill läsa också!

Men jag är inte så himla "simsig" ännu och vet vad allting är och sådär, så jag passar på att fråga. Vad är Nraas? Hört talas som att det är en ny histioria för sims..


Svar: Nej, det är modifikationer till ditt The Sims 3. Tillexempel att du kan slippa censuren när simmar duschar, att tonåringar kan få barn eller att ett mod vid namn Nraas Overwatch kan göra att ditt spel laggar mindre. Återkom gärna om du inte förstår vad jag menar! Och om du vill se vad jag har för mods kan du söka i sökrutan till höger "mods jag använder" :)
"Kaka"

sofia

Älskar din blogg! Men har ett litet önskemål som kanske kan underlätta för andra läsare också: när du gör länkar vore det toppen ifall du kunde välja så att länkarna öppnas i en ny flik istället för i samma flik som din blogg är. Jag själv vill gärna ha kvar din blogg och fortsätta läsa den även fast jag klickar på dina länkar! Hoppas att du förstår hur jag menar. :)

Svar: Ja absolut, tack för tipset! Jag tänker nämligen inte på det eftersom att jag alltid håller in ctrl/cmd eller scrollen när jag ska öppna en ny länk, då öppnas det ju i en ny flik iallafall :) men ska göra som du säger i framtiden! :)
"Kaka"

Sara

Hej, jag har kollat igenom alla med dina regler innan jag skriver npt här. Hehe.

Jag undrar var kan lägga till, tex. en fil som jag har laddat ner sims hår och sen lägga till var? I Mods mappen, eller Sims mappen?

Svar: Jag förstår inte riktigt vad det är du frågar. Om det är en Sims3Pack-fil dubbelklickar du bara på den så installeras den i launchern. Är det en package-fil läger du det i mods-mappen - vet du inte vad package-filer är råder jag dig att googla :D
"Kaka"

Mandarinen

Hur laddar man ner från S-Club? Filerna fungerar inte för mig, är det så att man laddar ner på ett annat sätt därifrån? Om det är så, skulle du kunna skriva en guide om det? Det finns verkligen fina saker att ladda ner där som jag vill ha i mitt spel men det fungerar verklige inte. :(

Svar: Vad menar du med att filerna inte fungerar för dig? :)
"Kaka"

Mandarinen

När jag klickar på download-knappen kommer det upp två saker i min hämtade filer-mapp: en zip-fil och ett "paket" som man ska öppna och så ska man få en ny fil av den som man lägger in i packages-mappen. Jag kan inte öppna själva "paketet" med filen i, så jag lägger in zip-filen i min packages-mapp. Är det rätt?
Jag antar att det är en packages-fil och inte en sim3pack, är det så? Jag är ganska dålig på ett förklara men hoppas att du förstod. :)

Mandarinen

Har fixat det nu! Men tack annars. Du behöver inte publicera den här (och den andra) kommentaren. :)



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?