Storybrook County

| Postat i: TS3: Downloadstips
Hej simsare! Jag har länge letat efter en värld som både har vanliga familjehus och balla lägenhetsbyggnader. Som många av er vet spelade jag förut i en stad som heter St.Claire, det fungerade asbra tills min simsfamilj Hawks kraschade i den staden. Sen dess har jag inte riktigt orkat, eller vågat återvända till att den staden.

Men nu har jag hittat en! Den heter Storybrook County och är en väldigt stor värld för alla simmar. Jag har funderat på att flytta familjen Evans dit. Jag vet inte när ännu men jag kommer göra det i sinom tid. 

Här ser ni att "Storybrook City" och "Storybrook" är uppdelade. De höga bergen skiljer dem åt, men tar du vägen som går där just vid vattnet tar du dig snabbt mellan stadslivet eller familjelivet. Det finns även tunnelbanor som gör att det går ännu snabbare.



Varje såkallad "stadsdel" har varsin skola, varsin mataffär, bokhandel och liknande. Vill du åka och dansa natten lång i en nattklubb måste du självklart åka till Storybrook City, men vill du ta det lugnt på en sportsbar kan det hända att den lokala Storybrook-puben är öppen.




När du laddat ner denna värld kommer den att vara obefolkad, det kommer inte bo en enda sim där. Efter du spelat i någon simdag kommer det dock att fyllas på med simmar och familjer! Men om du vill så finns det sparfiler som skaparna till den här världen redan har gjort - det finns två stycken att ladda ner [här]. Läs gärna mer på sidan! Om du läser på hemsidan kommer du att se att det står mer information, tillexempel vilka expansionspaket som krävs för att det ska fungera korrekt, hur många tomter det finns och olika versioner som finns att ladda ner.


Victoria

Har den invånare redan?

Svar: Nej, det har den inte :) Ska uppdatera inlägget med mer information alldeles snart. Men det finns save-files du kan ladda ner för vissa expansionspaket! :)
"Kaka"

Anonym

Åh! Storybrooke! Den staden kommer från serien "Once upon a time". Den blev jag taggad på att ladda ner nu! Tack! :)

Agnes :)

Tyckte den verkade jätte fin! Men kan du inte visa hur man laddar ner den? Fattade typ inte...

Svar: Du går in på den här länken http://www.mysimrealty.com/WORLDS_StorybrookCounty.html sen scrollar du ner lite, och sen så ser du en liten grå och grön ruta. Ladda då ner den version som passar dig! "Updated version that requires Island Paradise" betyder att du behöver Semesterparadis för att kunna ladda ner just den filen. "Updated version that requires Showtime, Supernatural and Seasons" betyder att du behöver I Rampljuset, Övernaturligt och Årstider" för att ladda ner den versionen. "Original Lite version - completely empty for building" betyder att världen är HELT TOM, alltså inga byggnader ALLS. "Original lite version CAW files" betyder också att världen är helt tom och att du har create-a-world-filerna med, detta är alltså inte staden i Sims3Pack. Och den sista "Original version. See requirements above" är originalversionen av staden och kräver endast The Sims 3, Destination Världen, Drömjobb, Kvällsnöjen och husdjur. Jag kanske gör en guide senare om det är fler som frågar! :D
"Kaka"

Adriana Aroose

Gott nytt år!

MADDISENJ.SE

Så fin!!

annsoh

Hej nu är dagens blogg avslutad! kicka in i bloggen och se fall det var du som vann! om inte anmäl dig då igen :) http://annsoh.blogg.se/2013/december/dagens-blogg-avslutad-anmal-dig-igen-8.html#comment

Alice & Sanne

Så fin stad! Jag tycker du ska flytta famlijen dit, såååå fin stad att bo i!

Mohammedi's | Art, model & designer

Va gärna med på min tävling, där du kan vinna 2013/2014 populäraste tygkasse! Tävlingen avslutas imorgon! Gott nytt år!

Loviza

Hej sötis va med i min bloggtävling! va har du att förlora liksom! kram:)

Åh vad fin den såg ut att avra! :)

Meia Lindholm

Kan man alltså bo lägenheter?? :)

Svar: Ja, om du har The Sims 3 Kvällsnöjen! :D
"Kaka"

Meia Lindholm

Kan man alltså bo lägenheter?? :)

Svar: Ja, om du har The Sims 3 Kvällsnöjen! :D
"Kaka"

Meia Lindholm

jag har inte kvällsnöjen, men jag har laddat ner staden ändå hehheh, borde nog skaffa det :)

Svar: Oj, återkom med information om det fungerar eller inte! För det borde verkligen inte fungera, isåfall lär det lagga riktigt mycket. :)
"Kaka"

Meia Lindholm

Det funkar väldigt bra enligt mig, det fanns några få buggar men annars var allt som det skulle! förutom att jag inte då kunde se höghusen eftersom dem hör till kvällnöjen.

Anonym

Det är väl gratis? Behöver man något program för att ladda ner staden?

Svar: Ja, allt jag tipsar om är gratis! Du behöver inget program för att ladda ner det. Eventuellt ett upp-packningsprogram.
"Kaka"

kokoskakan

har laddat ner versionen som är uppdaterad med årstider trots att jag bara har kvällsnöjen och årstider, tror du den kommer funka ändå? är det bara typ byggnader som inte finns

Svar: Det kommer att fungera men många saker kommer inte att se ut som det gör för andra om du inte har alla expansionspaket.
"Kaka"

Olivia Jappz

Vänta, så bor man typ på två städer? o.O Eller, en stad, en by, eller så bor man på en enda stad men det finns 2 delar av den? Och förresten.. Kan man välja vilken skola man vill gå i? Typ om man bor i lantdelen men vill gå skolan i stadsdelen.. xD Jag vet, mycket frågor.. Är bara så förvirrad. :p Jag ska nog verkligen installera staden någon gång, har alla expansionspaket. :p Fast om man tar den med semesterparadis, kommer det att lagga? För att staden som kommer med semesterparadis är VÄLDIGT stor och laggar för min dator när alla andra städer är helt normala. Dock så gör det att jag inte spelar i den staden något mer eftersom det är så, men även så är det en av mina favoriter eftersom det finns så många öar.. cx Nåja, längtar tills jag ska prova den här. :D

Svar: Man bor i en stad, det är bara två delar. Det blir oftast så att ungarna går i den skola de bor närmast, men du kan välja om du KLICKAR dit dem. Staden laggar inget för mig iallafall, du får nog prova dig fram... det är ju bara att radera den om det laggar för mycket.
"Kaka"



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?