St.Claire

| Postat i: TS3: Downloadstips

Sara på SimsDeluxe ville att jag skulle göra ett inlägg om min absoluta favoritstad St.Claire. Jag har faktiskt tänkt göra ett inlägg om staden under en längre tid nu, men har aldrig riktigt orkat.

Eftersom att jag har The Sims 3 Årstider har jag den version som är uppdaterad upp till det expansionpacket. För att den här världen ska kunna fungera felfritt behöver ni alla expansionpacks som funnits fram till "I Rampljuset". Inga prylpaket krävs. 





Så varför gillar jag St.Claire så mycket? Dels är det för att det finns en del med höghus, lägenheter och klubbar men att det samtidigt finns en del på andra sidan bron där det är mer lantligt. Där finns det små pubar och fina småhus. Från nästan varje bostadstomt kan man se sjön, vilket är ett stort plus.

Det finns minst en typ av varje allmän tomt (tvättstugor, parker, affärer, skolor, bibliotek osv)Om du laddar ner den version som är anpassad för Årstider kommer du hitta festivaltomten vid den lantliga delen av staden. Sen är alla drömjobbstomter också utplacerade, och byggda på ett snyggt sätt av skaparen. En stor orsak till varför jag älskar denna värld är just därför att den är anpassad för alla expansionpacks.





Här är St.Claires kyrka som är speciellt anpassad för att dina simmar ska kunna ha bröllopsfest där.






Det finns gott om lägenheter för din sim att bo i. Enrummare som femrummare. Dyra lägenheter och billiga startlägenheter. De flesta är redan möblerade! Trots att det redan är mååånga bostadstomter som det är byggt på finns det fortfarande jättemånga tomma tomter som du själv kan bygga på. Det finns sjukt mycket utrymme om du själv vill anpassa något. Skriv en kommentar om det är något du undrar. Har nämligen skrivit halva detta inlägg på en iPad.. så det var lite krångligt. 


[Ladda ner & läs mer om den version som bara är upp till "I Rampljuset"]
[Eller ladda ner den version som är uppdaterad för "Övernaturligt" & "Årstider"]


Emilia

Vart kan man ladda ner staden? Jag vill verkligen absolut ha den! ^^

Svar: Men oj, jag insåg inte att jag glömt länkarna! Jag har lagt till dem nu, längst ner i inlägget. Där kan du även läsa mer vad skaparen själv skrivit. :)
Kaka - Simsing.blogg.se

Maja

Jag har ju inte Rampljuset .. Kan man ladda ner den ändå ?

Svar: Det borde gå, men du gör det på egen risk. Jag har tillexempel inte Övernaturligt eller Husdjur installerat men det fungerar alldeles perfekt för mig. :) Om det inte skulle fungera är det ju bara att avinstallera de filer som hör till världen, det gör då jag om inte en värld fungerar som den ska.
Kaka - Simsing.blogg.se

Anonym :)

Jag har inte övernaturligt. Och I rampljuset kommer jag nog skaffa snart men kommer det funka att ladda ner då?

Svar: Jag kan inte svara på hur det kommer att fungera för dig, men för MIG fungerar det alltså PERFEKT utan att jag har tex Övernaturligt. Du laddar ner det på egen risk :)
Kaka - Simsing.blogg.se

Sara

Tack! Sjukt sugen på att ladda ner den!!

Svar: Do iiiit! :D
Kaka - Simsing.blogg.se

Simsjao

vad kommer innan rampljuset? :)

Svar: http://lmgtfy.com/?q=The+Sims+3+Expansions
Destination Världen, Drömjobb, Kvällsnöjen, Leva Livet, Husdjur.
Kaka - Simsing.blogg.se

Simsjao

tror du det funkar att ladda ner det fast man inte har husdjur? :)

Svar: Ja, men du gör det på egen risk. Jag har varken övernaturligt eller husdjur och det fungerar för mig.
Kaka - Simsing.blogg.se

LIlla sims älskaren

Om man vill ladda ner Den som är anpassad för årtider och övernatuligt, behöver man alla expansionspacket?

Svar: Du behöver alla som sägs krävs, ja :)
"Kaka"



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?