Adkins - Kaotiskt

| Postat i: TS3: Familjen Adkins

När Elle för en gångs skull använder den öppna spisen börjar det brinna. Brandlarmet tjuter och lille Aya går alldeles för nära elden av ren nyfikenhet. Branden släcks och försäkringen täcker lite av skadorna.


Det går ett tag och Elle upptäcker förvånat att hon är gravid, hon som är familjeinriktad är jätteglad över att få ett barn. Men vad ska pojkvännen Baldur säga? Vill han ens ha barn, de har inte ens pratat om det.. De har ju knappt ett seriöst förhållande! Tänk om han inte vill vara med om detta, tänk om han säger upp kontakten totalt. Hur ska Elle ha råd att uppfostra ett barn själv? Nu har hon ju dessutom en hund också, hur ska allt detta fungera?

Månaderna går och Elle är mer eller mindre höggravid. Hon har ännu inte kontaktat Baldur och han har heller inte hört av sig till henne. Tänk har någon på stan sett att Elle blivit gravid, och sagt det till honom? Det är ju aldrig kul att höra något på omvägar. De kallar varandra pojkvän och flickvän men har inte ens pratat på flera månader.


Tillslut tar Elle modet till sig och ringer Baldur. Hon säger att de måste prata och Baldur kommer över på en gång. Med tanke på hur stor mage Elle har nu, så skulle Baldur vara redigt dum om han inte förstod. Baldur lyssnar förstående på vad Elle har att säga. När Elle pratat till punkt står han helt förstummad.. Han berättar att han säkert kan hjälpa till med ekonomin på något vänster, men han är inte redo att ge sig in i en papparoll fullt ut.


Knappt en vecka senare håller Elle i en skördefest för vänner och bekanta. Mitt under middagen går värkarna igång! Baldur var på plats för festen och erbjöd sig att följa med Elle till förlossningen. Det är ju trots allt mitt barn med, säger han till Elle påväg till bilen. Elle har för ont för att ens märka att Baldur helt ändrat inställning och attityd gentemot allt det här.


misan

Hejsan hoppsan! vilken spännande och bra hushåll du har!!!

Jag tänker kanske byta portal till blogg.se
så jag har några frågor:

1. Kan man se IP- adresser när folk har kommenterat och kan man blocka dom?

2. många säger att det är mer komplicerat att ändra inställningar osv. är det sant? Man måste väl inte liksom börja från grunden och göra HTML koder själv osv? nu låter det väldigt avancerat men iaf. betätta lite.

3. Finns det färdiga saker såsom gästbok, frågeruta, omröstningar?

4. Har du bloggat på bloggplatsen? Isf. varför bytte du??

jag har fler frågor som jag självklart inte kommer på just nu.

Svar: 1. Ja! Man kan se ip-adresserna. Men det är självklart bara just du som kan det :)2. Vill du ha en riktigt snygg och unik design måste du göra den själv med HTML-koder. MEN det finns att ladda ner gratisdesigner som är sjukt snygga ändå! Det är bara att googla, det finns tusentals! Jag själv tycker inte att det är svårt med koder och dylikt eftersom att jag använt mig av det sedan jag var väldigt liten.
3. Nej, det finns inte. Vill du ha det får du använda embedkoder.
4. Ja, men inget länge eftersom att jag tyckte det sög. Hatade att man inte kunde göra sin design på det sätt man själv ville, gillar inte bloggplatsens upplägg överhuvudtaget! Tycker det är för simpelt och så.
Kaka - Simsing.blogg.se

misan

tack så jättemycket! Men om jag gör en blogg kan du kanske hjälpa mig? Jag gör min egen header osv. men kanske om jag behöver koder eller liknande?

Svar: Nja, jag vet inte riktigt hur jag ska hinna med det.. Men jag rekommenderar att du lär dig att koda! Det är en riktigt bra grej att kunna, faktiskt! Det finns massor av designhjälpssidor och tutorials, bara att googla dig fram. Du har säkert hört talas om designadinblogg.se osv :)
Kaka - Simsing.blogg.se

Misan

Hejsan!! Bor du i Göteborg?????
Om du äe anonym om det behöver du inte svara.

Har du KIK?

Svar: Nej, jag bor inte i GBG. Och nej, jag har faktiskt tagit bort min Kik.
Kaka - Simsing.blogg.se

Anonym

Hej. Jag undrar vart du får kläderna som hon har på sig när hon är gravid ifrån. Jag undrar också om det är något mod som du har så att du kan byta kläder på henne när hon är gravid. (om du kan det då vill säga)
Tacksam för svar!♥

Svar: Kläderna är från något av expansionspaketen, jag har alltså inte laddat ner det. Det finns inget mod för det, nej. :)
"Kaka"



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?