Gör ditt The Sims 3 snabbare - Rensa cachen!

| Postat i: Guider, Tips
Detta är för dig som vill snabba upp ditt The Sims 3 spel lite. För mig gör detta faktiskt skillnad, men jag kan inte garantera det för alla. Det här har jag bara provat med operativsystemet Windows 7, om du vill prova detta på en MAC så gör du det på egen risk!


1. Det första du ska göra är att gå till din The Sims 3 mapp. Den bör ligga under Användare > Dokument > Electronic Arts > The Sims 3.


2. Är du i The Sims 3 mappen? Bra! Det är här du hittar de saker du ska radera. Gå till DCBackup-mappen, här ska du radera allt UTOM den fil som heter "ccmerged.package", du får absolut INTE radera den filen. Allting annat kan du med all säkerhet radera.


3. Nästa mapp vi ska radera saker i är den mapp som heter "Featured Items". I denna mapp är det bara bilder från The Sims 3 Store, dessa kan du radera utan problem. 


4. Nu går du till den mapp som heter "WorldCaches". Om du har Windows kan du radera allt i denna mapp utan problem - men om du har mac får du inte radera något i denna mapp. 


5. Du kan även radera allting i den mapp som heter "Thumbnails".
 


Ellie

Jag hittar inget som heter worldccaches D:

Svar: Konstigt... men då får du nog strunta i det steget! :)
"Kaka"

Tilde

Superbra! TACK för att du sa det, nu hoppas jag bara på resultat

Svar: Meddela gärna om det blir något resultat sen! :D Det är ju inte säkert att det blir det för alla, men alla gånger jag gjort så som jag beskrivit har det fungerat.
"Kaka"

Citrin

Tack jag tyckte faktiskt mitt spel blev snabbare! :) Det laddade iaf snabbare vid start.

Svar: Vad kul! Ja, jag upplever också att det laddar snabbare. :)
"Kaka"

emelie

Åh detta har jag inte gjort på ett bra tag,tack för påminelsen ;) Och gud det blev tusentals saker jag raderade :p
Dock har jag heller ingen mapp som heter Worldcaches!

Sen kan man ju även flytta de kort man tagit till en annan mapp på datorn och även rensa bland de sparade spelen om det är någon man har dublett av osv! =)

Emma

Vad är det man tar bort? har inte så stor koll på sånnadär filer oh vart allt hamnar när man laddar hem grejer ;)

Svar: Det är helt enkelt bara onödiga filer du tar bort, filerna förnyas senare. Därför bör man rensa då och då. Vad menar du vart det man laddar ner hamnar?
"Kaka"

Andromeda

Går det och ta bort alla de filerna även om man har cc? :)

Svar: Ja. Det filerna jag nämnt kan man ta bort om man har cc.
"Kaka"

yupoo Subway Hooligan

We stumbled over here different web address
and thought I might as well check things out. I like what I see so i am just following you.
Look forward to finding out about your web page yet again.

Central Missouri

This is my first time pay a quick visit at
here and i am really pleassant to read all at single place.



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?