Evans - Universitetet

| Postat i: TS3: Familjen Evans

Avfärdsmorgonen är här. Idag åker Blake och Brooke till universitetet för sina första terminer. Mamma Jun lagar en god frukost och gråter några tårar när flyttbilen kommer. Brooke ska studera kommunikation och Blake ska försöka sig på teknik.  


Blake går teknik, även om han egentligen hade mer poäng och behörighet i gymnastik. Men eftersom att han vill jobba inom militären är det teknik som gäller! Brooke studerar kommunikation. Båda går två terminer och har valt att läsa hälften av poängen, så att de bara behöver gå totalt fyra terminer. 


Denna gången har familjen Evans satsat på ett hus istället för en studentkorridor. Hyran går på ungefär 600 simdaler, men själva huset är i omöblerat tillstånd värt över 30.000. Ett bra kap! Två sovrum, vardagsrum, kök, matsal och två små badrum.




En alldeles egen bil har de fått! En Volvo 242 Turbo från 1982. Kanske inte världens bästa kärra men det fungerar hur fint som helst, billig var den också. Endast 4.000 simdaler.


På välkomstkommitén passar Brooke på att skaffa nya vänner och komma över sin blyghet. Hon blir snabbt bra bekant med en kille vid namn Leonard Shelly.


Och när dagen börjar gå mot sitt slut går hon ner till caféet. Lugnt och skönt och coola människor här i kring, kanske ska hon börja hänga på fiket oftare. Det sägs att det är här de tuffa människorna hänger.


Sin första natt på universitetet firar syskonen Evans med att beställa pizza. Egentligen är det väl mest för att de inte kan laga mat...
 
 


Emma

Ååå så fint hus! Har du gjort det?

Svar: Nej, jag har laddat ner det. Vill du att jag ska leta upp länken och köra ett WCIF? :)
"Kaka"

Rolo

Kul med universitet :D

Hattmakaren

fin sims blogg jag spelar själv också sims jag tycker det är kul att någon har en blogg om det! :)

Svar: Tack! Hoppas du följer bloggen då :)
"Kaka"

Emma

Ja Järna sorry för jag svarar så sent :(

Tilda

Letar efter ett universitets hus mina två simmar ryms i, vart laddade du ner detta? :)

Svar: Jag kommer tyvärr inte ihåg.. ska kolla upp det så gör jag ett inlägg sen om jag hittar :)
"Kaka"

Anonym

Älskar din blogg!
Om man laddar ner ett hus tex, vart hittar man det sen då? :)

Svar: I ändra-stad-läget!
"Kaka"

Anonym

Älskar din blogg!
Om man laddar ner ett hus tex, vart hittar man det sen då? :)

Svar: I ändra-stad-läget!
"Kaka"



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?