TS3 Destination Världen / Universitetsliv: Färdigheten fotografering

| Postat i: TS3: Färdigheter
En färdighet jag älskar i The Sims 3 är fotografering! Har man drömjobb kan man registrera sig som egen företagare, fotograf alltså. Denna färdighet är något jag utforskat helt och fullt nu så jag tänkte att jag skulle slänga ihop ett litet inlägg om det. 


Det finns många sidor som skrivit och förklarat om just denna färdighet, alla är dessvärre på engelska och det är ju inte alltid alla kan det språket.

Färdigheten presenterades först i The Sims 3 Destination Världen. I The Sims 3 Universitetsliv fick simmarna möjligheten att fotografera med sina smartphones, vilket gjorde färdigheten mycket mer intressant och lättillgänglig. Men för att få 'bättre' bilder som är värda mer simdaler bör man köpa en kamera från något av länderna som kommer med Destination Världen - Al Simhara tillexempel.

Man kan lära sig färdigheten på två olika sätt - antingen ta bilder med kamera eller smartphonen eller genom att läsa böcker om ämnet. Barn och äldre kan lära sig färdigheten.

Hur fungerar fotandet, hur gör man? 
Ja, det lättaste sättet är att trycka Shift + C men man kan även trycka på kameran eller smartphonen för att ta bilder. Om du vill kan du sedan sätta upp bilderna i ditt hem.

Vad ska man fotografera?
Om du trycker på tangenten 'J' kommer färdighetsjournalen upp och du kan kolla vad för olika samlingar det finns att fotografera. Det finns jättemånga och det blir bara mer ju mer expansionspaket du har installerade. Detta är ett roligt sätt att utforska världen och fotograferingsfärdigheten. Ni hittar alla fotosamlingar [här].


anonym

Hej!
Innan hade jag Destination Världen installerat, men efter att pappa läste på en sida att det kan förstöra datorn så fick jag inte ha kvar det. Papppa är datorgeni och jag vet inte om jag vill installera det eller inte.
Har det någonsin förstört för dig?

Svar: Alltså va? Haha nej, det kan inte förstöra din dator OM det är ett expansionspaket du köpt. Jag har ALDRIG haft problem med det. Har du laddat ner den kan det skapa problem.
"Kaka"

Tove

Tack för en bra guide, Kaka! Har Destination Världen men har aldrig testat färdigheten fotografering ordentligt förut men efter detta ska jag definitivt göra det. :)

Svar: Kul att du tyckte den var bra! Jag utvecklar den gärna om det är något du undrar senare :)
"Kaka"

anonym

gör gärna mer inlägg om färdigheter som följer med i vissa expansionspaket! det är super kul och intresant att läsa om och så lär man sig mycket. och föresten så älskar jag din blogg även om jag hittade den bara för några vecker sedan! har läst alla inlägg med alla familjer du gjort förutom evens som jag bara läst sen broke var liten, jag älskar din blogg och du är ju bäst på det här,

Svar: Absoslut! Ska göra mer inlägg om det när jag finner TS3-lusten :) Och vad kul att du gillar bloggen, tack så mycket!
"Kaka"



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?