Jag som spelare

| Postat i: Frågor & Svar

Mitt i "jag-måste-sova-men-ska-bara-läsa-bloggar-först" så hittar jag denna lista som Fantasims3 gjort. Tänkte att det kan ju vara kul att få veta lite mer om hur jag är när det gäller Sims. Antar att det inte är många vakna mitt i natten så jag postar det nu på morgonen istället.


Hur länge har du spelat? 
Sen det allra första The Sims! Jag började spela vid 2002, eller där runt omkring. Jag hade nästan alla expansionpacks till både Sims 1 & 2. The Sims är ett spel jag är löjligt beroende av! Jag kan sitta och spela hela dagen utan att tröttna. Bästa expansionspaketet? Leva livet och Årstider helt klart! Jag gillar det där med "realistisk familj" och Leva livet är min absoluta favorit. Men jag tror att det kommande Universitetsliv blir en favorit den med. Årstider har jag älskat enda sedan det kom ut till The Sims 2, det gör det hela lite mer verkligt och man får lite variation.
 
Brukar du fuska?
Ja, men så lite som möjligt! Oftast blir det bara MoveObjects On eller fusket så att man kan bygga ut sin lägenhet. Jag gillar inte att fuska och tycker det gör det hela tråkigt. Jag gillar att kämpa för mina simdaler!
 
Bygger du hus?
Jag är väldigt dålig på att bygga hus. Börjar oftast med ett, men blir aldrig nöjd så flyttar till ett färdigt hus eller börjar om från början. Jag försöker att bygga hus från grunden, men tycker aldrig de blir riktigt snygga eller får en bra planlösning.. Älskar att inreda hus dock! Jag är bättre på att bygga "lantliga" hus än moderna, men moderna hus är oftast det jag strävar efter.

Använder du mods?
Jag använder NRaas Porter Mod, det gör att man kan flytta sin familj till en annan stad utan att förora sina relationer med varandra.


Typiska ansiktsdrag för dina simmar?

Jag är inte så bra på att skapa unika ansiktsdrag. Men på senaste tiden har jag verkligen försökt! Markerade kindben framförallt. Är så less på att alla mina simmar ser likadana ut.  

Vilken egenskap använder du mest?
Det är lite skillnad beroende på vilken familj jag vill göra. Föds ett nytt barn i en familj så slumpar jag deras egenskaper. Men när jag gör simmar from scratch så gör jag "snälla" simmar, med egenskaperna familjeinriktad, prydlig, vänlig osv. Har nog aldrig gjort en ond sim..

Har du mycket nedladdat innehåll?
En del. Jag älskar nedladdat men laddar bara ner från sidor jag litar på. Endel downloads är så dåligt gjorda! Speciellt möbler. Det spelar ingen roll om de är supersnygga, simmen måste kunna använda dem utan att det ser konstigt ut! Sängar tillexmempel, även om de bara sover i dem så får ingenting vara fel. Så jag laddar mest ner dekorationer, som tavlor och småskräp som gör det hela mer realistiskt.

Vilken är din favoritstad?
Hidden Springs! Det är en lugn liten stad. Det är inte ofta jag gillar storstäder med höga skyskrapor och lägenheter, St.Claire däremot ligger nog tvåa på listan. 

Vad är det längsta du har kommit till i generationer?
Sju! Jag spelar ofta länge på en familj. Gillar även det hela med "legacyutmaningen".


Victoria

Vad är det för fusk med bygga ut lägenheter?:)

Svar: 1. Du trycker upp fuskrutan (ctrl + shift + c)

2. Skriv in TestingCheatsEnabled True och tryck enter

3. Tryck upp fuskrutan igen och skriv in RestrictBuildBuyInBuildings False

KLART! :>
Carolina "Kaka" Bäckström



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?