The Sims 3 In i Framtiden - Ziva Solar

| Postat i: TS3: Familjen Solar

Det här - mina kära bloggläsare - är den sim som ska få utforska framtiden! Hennes namn är Ziva Solar. Hon är sedan länge bosatt i Lucky Palms men har precis köpt ett nytt hus. Förutom det finns det inte så mycket att berätta om henne... hon har studerat teknik på universitetet och älskar allting som har med händighet att göra. Någon gång vill hon bygga en simbot... hur nu det ska gå vet hon inte. Hon är socialt tafatt, prydlig och vänlig men har inte många vänner eller bekanta.


När Ziva kommer hem från mataffären ser hon något konstigt objekt på den stora gården. Har någon bara dumpat nåt skrot här eller? "Ser mitt hus, min gård ut att vara en soptipp eller, herregud..." tänker Ziva bittert.


Efter att Ziva undersökt det främmande objektet och konstaterat att hon inte kan flytta detta själv, ska det bort från gården behöver hon hjälp. Men plötsligt hoppar det fram en blåhårig man, han säger sig heta Nedit Ireser. Ziva förstår direkt att hans namn bara är "Reser i tiden" baklänges. Därmed är det faktum att han säger sig vara tidsresenär lite mer trovärt.


Nedit ger Ziva en tidskalander. Han försöker förklara hur den ska användas och vad den är till för. Ziva tror dock inte på den här mannen, han har ju blått hår för fasiken... kan man verkligen resa i tiden? Tveksamt. Men Ziva kan ändå inte låta bli att tro på honom, iallafall lite.


Ziva blir ombedd att plocka upp massa kapslar som Nedit tydligen tappat. Plockar hon upp dem lovar Nedit att ta med Ziva till framtiden.


Senare lägger sig Ziva för att ta en tupplur... vad är det för galenskaper hon gett sig in i? Att resa i tiden, pffftt...


Efter en lång och skön powernap där Ziva rensat tankarna ordentligt går hon återigen ut för att undersöka den märkliga portalen, som det tydligen var. Vad har hon att förlora liksom? Hennes föräldrar är inte längre i livet, hon har inga nära vänner, huset hon bor i kan inte räknas som ett hem och pengar har hon inte heller.


Plötsligt - bara på en sekund - är Ziva framme i framtiden.


Den blåhåriga mannen välkomnar henne. De pratar en stund, som att det här med att resa i tiden vore helt normalt. Ziva kan inte riktigt förstå att hon är i framtiden, hon tror mest att det är ett skämt... eller en dröm kanske. 


Ziva får veta att det är här hon ska bo tills hon kan köpa sig något eget. Här bor hon med andra tidsresenärer som är mycket mer rutinerade än vad hon själv är.


Ziva får en jetpack och ska ivrig som hon är genast prova den. Det går förvånansvärt bra till en början. Sen drar jetpacken iväg och Ziva hänger livrädd med.


Här kan man tydligen få jobb och bygga plumbots har Ziva fått höra av Nedit. Ziva tvivlar fortfarande på att plumbots verkligen finns, måste man inte vara supersmart för att kunna bygga en robot? Hon vill gärna bygga en själv dock, kanske är det värt ett försök senare.


För att skingra tankarna en stund går Ziva över till vad som verkar vara framtidens galleria, shoppingcenter.

Vad tror ni inte är det första hon ser när hon kommer in? EN PLUMBOT. Ziva hälsar ivrigt och säger helt fel saker, hennes sociala tafatthet vann den här gången. Genast börjar hon skruva i den här stackars plumboten. Ziva och plumboten pratar en stund innan Ziva går hem... glad och riktigt nöjd, framtiden är nog något för henne trots allt. Bara hon inte vaknar imorgon och allt bara är en dröm...


Amanda

Kan du ladda upp den simmen, hon är typ den finaste simmen jag någonsin har settt

Svar: Åh, vad kul att du tycker det, tack så mycket! Jag kan tyvärr inte exportera simmar längre... men OM jag får det fixat lovar jag att lägga upp henne.
"Kaka"

Annis

Spännande!:)

Anna

Vad kul med ett inlägg, och visst är In i framtiden kul? :)

Tycker också att hon var söt! Man kan ju lägga upp på mediafire :)

Svar: Mja, jag tycker inte det är så kul faktiskt :( Saken är den att jag inte alls exportera simmar, så kan inte lägga upp det nånstans. :)
"Kaka"

Stephanie, Othersims

Väldigt vackra ögon måste jag säga! :D

Rolo

Heter inte han som reser i tiden Reser Nediti? Bara har för mig det, så blir det I tiden Reser baklänges. Annars verkar det vara en väldigt intressant sim :D

Svar: Haha ja, så är det nog han heter. När jag skrev inläggen kom jag inte riiiiktigt ihåg. Ska ändra det senare, tack för att du rättade mig!! :D
"Kaka"

SimZims

Ifall du kan exportera simmar nu skulle det vara jätte kul om du kunde ladda upp henne nu :) Tycker hon är extremt fin!



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?