Info om spel: In i Framtiden

| Postat i: Info om spel
I The Sims 3 In i Framtiden kan du, precis som det låter, resa in i framtiden. Detta expansionpaket erbjuder jättemycket för dig som spelare att göra, det finns otroligt mycket att utforska. Vare sig du öppnar en gammal sparning eller startar ett helt nytt spel kommer tidsportalen att dyka upp på din familjs gård. Skulle det av någon anledning inte komma en tidsportal automatiskt kan du köpa en i köpläget. Ut kommer en tidsresenär som ber dig följa med till framtiden. 



De olika framtidsvärldarna:
När du väl kommer till framtiden landar du i en stad som fått namnet Oasis Landing. Om du inte har råd att köpa dig ett framtidshus kommer du att bo på kulturcentret, det fungerar ungefär som ett bascamp som i Destination Världen. 

Det finns förutom "Normal framtid" två alternativa framtidsvärldar - Dystopisk framtid eller Utopisk framtid. Dessa alternativa framtidsvärldar kan du aktivera via tidsalmanackan, då får du en kedja med möjligheter du måste göra.

- Den dystopiska framtiden består av ett stökigt Oasis Landing där det ligger sophögar överallt och meteorer kraschar titt som tätt. Här kan du hitta väldigt sällsynta samlarobjekt! Här äter dom insekter och hoppar glatt in i sophögar.

- Den utopiska framtiden består däremot av: Ljusa, färgglada träd och byggnader. Här kan du hitta guldhögar, regnbågsobjekt och liknande. Stadsborna är oerhört glada och trevliga. Alla simmar är läskigt glada.



Nya egenskaper: 
1.  - Botfan - "Uppsvinget i botteknik har gjort många simmar fascinerade och fängslade av dessa invecklade maskiner. Många simmar sitter hemma med sina organiska kroppar, men vissa önskar att de vore en bot istället.
2. - Instabil - "När en hög med lösa komponenter rasslar omkring i huvudet på en sim brukar denna sim kallas "instabil". Simmens behov ändras plötsligt och oförutsägbart, med inslag av förvillande episoder i släptåg.



Nya livslånga önskningar: 
- "Högteknologisk samlare" - Vill uppnå nivå 10 i Avancerad Teknologi. Vill äga en vindkniv, drömkapsel, matsyntetiserare, holoskiva och jetpack. 
- "Gjorde det mesta av min tid" - Vill uppleva alla alternativa framtider och bli hedrad med en historisk staty. 
 - "Mer än en maskin" - Vill uppnå nivå 10 i botbyggarfärdigheten och vill ge en plumbot medvetandet.



Livslånga belöningar: 
- Portalimmunitet (5.000 poäng) - Du behöver aldrig mer råka ut för effekten av tidsresesjukan när du reser i tiden!
- Framtidssim (10.000 poäng) - Bli framtidens sim. Få en uppgraderad telefon och smält in bättre under din tid i Oasis Landing!
- Egenskapschipsamling (10.000 poäng) - Få en hel samling med blandade egenskapschip.
- Tidsfjärrkontroll (30.000 poäng) - Gör det möjligt att välja ett utopiskt, dystopiskt eller normalt tillstånd för Oasis Landing med en enkel knapptryckning.


Nya myspys-ställen:
- Jetpackmyspys
- I enspårsbanans vagn
- I drömkapseln
- I botbyggarmaskinen.
- The Sims 3 In i Framtiden's Allt-i-ett-badrum
- The Sims 3 In i Framtiden's nya garderob



Nya sätt att på
- Dö av att resa i tiden, tidsanomali med andra ord. De spökena får färgen ljusorange men är även lite gråa.
- Fall från himlen. Om en sims jetpack slutar fungera kommer hen falla till marken och dö. Spöket får färgen röd med brandgult hår och ett nästan brinnande mönster.




Vinna lotto:
Simmar som känner för att vinna lite simdaler kan gå till mataffären för att köpa en lott för 10$ simdaler. Köper du mer än en lott är det större chans att vinna! Men om du är riktigt smart så reser du till framtiden och går till stadshuset för att kolla det vinnande lottonumret. När du kollat lottonumret åker du tillbaka till nutiden, köper en eller flera lotter och vinner.



Skapa din egen bebis:
Nu kan du till och med skapa din egen bebis på sjukhuset. För det måste du befinna dig i framtiden, gå till sjukhuset och sen välja den interaktionen. Det kostar 5.000$ simdaler. Där kan du välja kön, hårfärg, ögonfärg och egenskaper. 



Så, vad tycker då jag om det elfte och sista expansionspaketet? Ärligt talat, jag gillade det inte alls från början men det växer i mina ögon varje dag. Varje gång jag spelar hittar jag något nytt! Jag tycker det är lite tråkigt att detta är ett spel som inte passar in i mitt sätt att spela, jag vill att allting ska vara så realistiskt som möjligt. Jag lär alltså inte använda mig av detta spel till annat än att kanske dekorera hus, till framtiden lär jag fara med en familj men inte mer. Spelet är annars väldigt bra gjort och det finns saker att upptäcka hela tiden.



Emma

Hehe, nu blir jag ännu mer sugen på att köpa det, även om jag inte tror att jag kommer använda det i vanliga fall heller... :)

Vanskiii

Tack för att du skrev om det! Skulle du kunna visa kläder, hår, accessoarer och möbler också? Tack på förhand

Svar: Varsågod! Nej, jag tänker tyvärr inte visa det när jag vet att det finns gott om youtubevideos där de visar sånt, här har du en: http://www.youtube.com/watch?v=yz_Ff0JnDtE :D
"Kaka"

Ines och Hanna

Hur tar du kort på livslånga belöningar/egenskaper och så vidare?

Svar: Jag print-screenar. :)
"Kaka"



Innan du kommenterar...
- Använd sökrutan i headern innan du frågar något.
- Titta gärna i min [FAQ] innan du ställer en fråga.
- Undrar du vart jag laddat ner något? Kolla först i kategorin [Where Can I Find]. Finns inte det du frågar efter där så är det bara att kommentera "WCIF Cassies byxor?" t.ex.
- Var vänlig kommentera [detta] inlägg om du är intresserad av ett länkbyte.


Kom ihåg mig?